Χριστούγεννα και διατροφικές συμβουλές

 

Τα Χριστούγεννα αποτελούν την πλέον γιορτινή και λαμπερή εποχή του χρόνου, η οποία είναι συνδεδεμένη με την ξεγνοιασιά, την καλοπέραση και τη διασκέδαση.

Κομμάτι της Χριστουγεννιάτικης απόλαυσης αποτελεί και το γιορτινό τραπέζι. Οι ποικιλοτρόπως μαγειρεμένες γαλοπούλες, οι κουραμπιέδες, τα μελομακάρονακαι κάθε είδους παραδοσιακών γλυκισμάτων θα μας περιτριγυρίσουν όπου και αν αποφασίσουμε να περάσουμε αυτή την εορταστική περίοδο.

Η διατήρηση του σωματικού βάρους κατά την περίοδο αυτή είναι κάτι που θα απασχολήσει πολλούς από εμάς που είτε δεν θέλουμε να δούμε τη ζυγαριά μας να ανεβαίνει είτε ήδη βρισκόμαστε σε πρόγραμμα διατροφής.

Ωστόσο πάντα υπάρχει τρόπος για να αποφύγει κανείς τις διατροφικές κακοτοπιές και να ικανοποιήσει υγιεινά τις γαστριμαργικές του ορέξεις.Αποτέλεσμα εικόνας για Χριστούγεννα και διατροφικές συμβουλές

Η αύξηση του σωματικού βάρους κατά την εορταστική περίοδο πηγάζει κυρίως από την λανθασμένη αντίληψη που έχουμε και το άλλοθι που δίνουμε στον εαυτό μας ότι ‘ Χριστούγεννα είναι ας φάμε’. Γνωρίζοντας όμως ότι κανένα φαγητό και κανένα γλυκό δεν είναι απαγορευμένο και κατά την περίοδο του υπόλοιπου χρόνου, αρκεί όμως να καταναλώνεται στην ποσότητα και με τη συχνότητα που πρέπει στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής.

Αδιαμφισβήτητα η αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη περίοδο των Χριστουγέννων οφείλεται στην κατανάλωση γλυκών, που μπορεί να φτάνει και τα 5-6 γλυκίσματα ημερησίως. Ενώ αντίθετα η κατανάλωση ενός ή και δυο γλυκισμάτων την ημέρα σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή δεν είναι ικανά να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους.

Την καλύτερη επιλογή αποτελούν τα μελομακάρονα σε σύγκριση με τους κουραμπιέδες καθώς έχει υψηλότερη θρεπτική αξία αφού περιέχει ελαιόλαδο αντί βούτυρο και μέλι αντί ζάχαρης.

Η κατανάλωση αλκοόλ τις ημέρες των Χριστουγέννων παραμένει σταθερά σε υψηλά επίπεδα. Εσείς όμως προτιμήστε το κόκκινο κρασί, το οποίο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες αντί για άλλα αλκοολούχα ποτά. Αποφύγετε τις υπερβολές όμως αφού το αλκοόλ αποτελεί σημαντική πηγή θερμίδων (7 θερμίδες/γραμμάριο αλκοόλ).Αποτέλεσμα εικόνας για Χριστούγεννα και διατροφικές συμβουλές

Όσον αφορά το εορταστικό τραπέζι:

  • προτιμήστε το λευκό κρέας κοτόπουλο/γαλοπούλα αφαιρέστε τις πέτσες και το ορατό λίπος από το κρέας.
  • Αποφύγετε τις μεγάλες ποσότητες τηγανητών τροφίμων.
  • Χρησιμοποιήσετε ελαιόλαδο και αποφύγετε τα ζωικά λίπη. Συνοδεύετε όλα τα φαγητά σας με πλούσια σαλάτα λαχανικών και
  • αποφύγετε να τσιμπολογάτε από όλα τα πιάτα του τραπεζιού.Μπορούμε λοιπόν να ζήσουμε τη διατροφική ιδιαιτερότητα αυτής της περιόδου χωρίς ωστόσο να κάνουμε διατροφικές υπερβολές ούτε να χρησιμοποιήσουμε ως άλλοθι την εορταστική περίοδο. 

     

    Καλές γιορτές σε όλους!

 

ΠΗΓΗ:keep-fit.gr

About

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *