Τραυματισμός και άσκηση

 

Πιθανοί τραυματισμοί

Τι συμβαίνει: Οι μύες, οι τένοντες, οι σύνδεσμοι και τα οστά είναι  αντικείμενα πίεσης στη διάρκεια της άσκησης. Επειδή όμως όλες έχουμε μοναδικά βιο-μηχανικά χαρακτηριστικά και επίπεδο αντοχής, άλλες γυναίκες θα δέχονται συχνούς τραυματισμούς, ακόμη και αν ασκούνται σε ήπια ένταση, ενώ άλλες… δε θα καταλαβαίνουν τίποτε.

 «Οι τραυματισμοί είναι πιθανότερο να εμφανιστούν μέσα στα δύο πρώτα χρόνια τακτικής άσκησης, επειδή η καρδιά και οι πνεύμονες προσαρμόζονται γρηγορότερα από το μυοσκελετικό  σύστημα», εξηγεί ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής και προσωπικός γυμναστής Γιάννης Παπακωνσταντίνου και προσθέτει: «Οι καρδιοαναπνευστικές και οι ασκήσεις αντοχής αυξάνουν τη μυϊκή και οστική δύναμη.

Είναι όμως πιθανότερο να τραυματιστούν τα πιο “αδύναμα” τμήματα του οργανισμού –μύες, τένοντες, αρθρώσεις ή οστά– προκαλώντας πόνο και προσωρινή δυσλειτουργία.

Συχνά οι γυναίκες τραυματίζονται όχι εξαιτίας της ίδιας της γυμναστικής,αλλά επειδή δεν προπονούνται σωστά.

-Κάνουν ελλιπή προθέρμανση, γιατί δεν έχουν… υπομονή ή χρόνο να αφιερώσουν σε αυτήν ή δεν ακολουθούν τη φυσιολογική κλιμάκωση του προπονητικού τους προγράμματος.
-Ένα άλλο συχνό πρόβλημα προκύπτει από τη λανθασμένη εκτίμηση των δυνατοτήτων τους. Φτάνουν σε σημείο να εξαντλούν το σώμα τους με αποτέλεσμα να καθίστανται πιο επιρρεπείς σε τραυματισμούς.
-Ένα τελευταίο συχνό λάθος που διαπράττουν τόσο οι άνδρες όσο και γυναίκες είναι πως ξεκινούν γυμναστική λίγο πριν από το καλοκαίρι και πηγαίνουν στο γυμναστήριο έξι φορές την εβδομάδα, ενώ όλο τον υπόλοιπο χρόνο δεν ασκούνταν καθόλου».

Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα.

Οι μυϊκοί τραυματισμοί είναι συνήθως μικρά σχισίματα στους μυς, όπου ουσιαστικά τραυματίζονται οι ίνες τους. Αυτό προκαλεί πόνο και δυσλειτουργία στο μυ. Η άμεση αντιμετώπιση και θεραπεία κρίνεται πολύ σημαντική, διαφορετικά οι κατεστραμμένες μυϊκές ίνες τείνουν να «μαζέψουν» και να σχηματίσουν κόμπους οι οποίοι επηρεάζουν τη θεραπεία και ίσως προκαλέσουν μακροπρόθεσμες δυσλειτουργίες.

Οι τραυματισμοί στους τένοντες θεραπεύονται με αργό ρυθμό λόγω της σχετικά μειωμένης αιμάτωσής τους και ανταποκρίνονται με μικρότερη επιτυχία στη φυσικοθεραπεία. Η ξεκούραση, τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα, το δέσιμο της τραυματισμένης περιοχής και –αν ο τραυματισμός είναι στο πέλμα- οι προσαρμογές στα παπούτσια σου ή η αγορά καινούργιων θα βοηθήσει.

Εάν πονάς την ώρα που ασκείσαι ή γνωρίζεις πως έχεις τραυματιστεί, θα χρειαστεί να συμβουλευτείς έναν ορθοπεδικό ή φυσικοθεραπευτή για μια θεραπεία που θα συνδυάζει όλα τα παραπάνω. Οι βλάβες στις αρθρώσεις παρουσιάζονται λόγω των σημαντικών δυνάμεων που μεταφέρονται μέσω αυτών στη διάρκεια της άσκησης.

«Οι γυναίκες είναι περισσότερο επιρρεπείς λόγω της βιο-μηχανικής δομής του σώματός τους. Τα σωστά αθλητικά παπούτσια θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις τις βλάβες στις αρθρώσεις ανάλογα με το είδος της άσκησης που εκτελείς. Φρόντισε να είναι ευλύγιστα, με τη σωστή καμπύλη στο πέλμα και υποστήριξη» συμβουλεύει ο Γιάννης Παπακωνσταντίνου.

Πρόληψη και θεραπεία.

Για όλα τα είδη τραυματισμών, μυϊκών, στους τένοντες ή στις αρθρώσεις, η ξεκούραση βοηθά, αλλά ο τραυματισμός θα εμφανιστεί ξανά αν δε διορθώσεις το μηχανικό σφάλμα που τον προκάλεσε. Αυτό σημαίνει τακτική άσκηση με μέτρο, παρακολούθηση ενός προπονητικού προγράμματος με προοδευτική κλιμάκωση, επιλογή κατάλληλων για σένα και το είδος της άσκησης που κάνεις αθλητικών παπουτσιών και εκτέλεση ασκήσεων ενδυνάμωσης και διατάσεων.

 

 

πηγη:www.shape.gr

Please follow and like us:
error

About ΑΝΘΗ

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *