Προθέρμανση πριν την άσκηση σου.

Η προθέρμανση ή κοινώς το ζέσταμα εκτελείται στην αρχή ενός προπονητικού προγράμματος, πριν το κύριο μέρος της προπόνησης και αποτελεί απαραίτητη προοδευτική σωματική και ψυχολογική προετοιμασία για την άσκηση. Πιο συγκεκριμένα είναι μια διαδικασία για να αυξήσουμε τη θερμοκρασία του σώματος μας και να “προϊδεάσουμε” το μυϊκό μας σύστημα να μεταβεί από την φυσιολογική κατάσταση στην κατάσταση της προπόνησης.

Μια συνήθης παρερμηνεία είναι ότι οι διατάσεις είναι η προθέρμανση. Οι διατάσεις είναι πολύ σημαντικές, αλλά είναι κομμάτι της προθέρμανσης και όχι η προθέρμανση. Μια σφαιρική προθέρμανση περιλαμβάνει γενικές ασκήσεις που δεν έχουν απαραίτητα ομοιότητα με το πρόγραμμα της προπόνησης που θα ακολουθήσουμε. Έχουν σκοπό να προθερμάνουν συνολικά όλα τα μέρη του σώματος, κινητοποιώντας μεγάλες μυϊκές ομάδες με σκοπό να συγκεντρωθούν μεγάλες ποσότητες αίματος σε αυτές. Στο τελευταίο μέρος της προθέρμανσης είναι πολύ σημαντικό να συμπεριλάβουμε διατατικές ασκήσεις, εστιάζοντας στους μυς που πρόκειται να εργαστούν περισσότερο κατά την διάρκεια της προπόνησης.


Ποια είναι τα οφέλη της προθέρμανσης;

– Αυξάνει την ταχύτητα και την δύναμη μυϊκής συστολής.

– Βελτιώνει τη συνεργασία και το συντονισμό των μυών.

– Συμβάλλει αισθητά στην αποφυγή τραυματισμών.

– Αυξάνει την ικανότητα απόδοσης έργου.

– Βοήθα τον οργανισμό να αντιμετωπίσει τις καιρικές συνθήκες.

– Ενισχύει την ψυχολογική διάθεση για άσκηση.


 Το σύνηθες χρονικό πλαίσιο μιας κατάλληλης προθέρμανσης είναι δέκα με δεκαπέντε λεπτά.

About ΑΝΘΗ

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *