Πόσο βοηθάει η γυμναστική όταν έχουμε θέμα με τον αυχένα;

Ολοένα και περισσότερος κόσμος διαμαρτύρεται για πόνο στον αυχένα, έντονο πονοκέφαλο-ημικρανία, ζάλη. Όλοι το “βαφτίζουν” αυθαίρετα Αυχενικό Σύνδρομο, χωρίς να γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται και φυσικά πώς να το αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά.

Το Αυχενικό Σύνδρομο αποτελεί ένα σύνολο συμπτωμάτων που η αιτιολογία τους εδράζεται στην ινιο-αυχενο-ωμική περιοχή κυρίως, αλλά μπορεί να προέρχεται και από άλλες περιοχές του σώματος όπως το κεφάλι, ο θώρακας, η υπόλοιπη σπονδυλική στήλη ή και τα κάτω άκρα. Η αστοχία αυτού του εκτεταμένου ορισμού είναι ότι εμπεριέχει τα αίτια αντανακλώμενου πόνου, ως αυχενικό σύνδρομο, ενώ αποτελούν παθήσεις άλλων περιοχών.

Ο πιο σύνηθες και ο πιο ακίνδυνος λόγος εμφάνισης πόνου στον αυχένα είναι η κακή στάση του σώματος. Σε αυτήν την περίπτωση ο πόνος προκαλείται από παρατεταμένη λανθασμένη θέση του σώματος, καταπονώντας συγκεκριμένους μυς του αυχένα. Για παράδειγμα όταν εργάζεσαι πολλές ώρες σε γραφείο, με χαρακτηριστική κυφωτική στάση και το κεφάλι αρκετά πιο μπροστά ή λοξά από ότι πρέπει, προκαλείς έντονη και παρατεταμένη ένταση στον άνω τραπεζοειδή, στον ανελκτήρα ωμοπλάτης, στον στερνοκλειδομαστοειδή και στους σκαλινούς, ενώ αποδυναμώνεις τους εν τω βάθει καμπτήρες του αυχένα, τον πρόσθιο οδοντωτό και τον κάτω τραπεζοειδή.

Σε αυτή την περίπτωση η γυμναστική μπορεί να σε βοηθήσει να το αντιμετωπίσεις. Με απλές ασκήσεις ενδυνάμωσης για τους αδύναμους μυς, σωστή τεχνική στην εκτέλεση όλων των ασκήσεων (το πιγούνι μέσα), διατάσεις για τους βραχυμένους μυς, καθώς και σε συνδιασμό με κάποιες συνεδρίες με φυσικοθεραπευτή ή χειροπράκτη, σταδιακά θα βελτιώσει τη στάση του σώματός σου και θα σταματήσεις να πονάς.

 

Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου τα αίτια του πόνου είναι σοβαρότερα (όπως κήλη δίσκου, εκφυλιστική δισκοπάθεια, αυχενική μυελοπάθεια, κατάγματα, όγκοι ή ατύχημα κλπ) και είναι αναγκαία η φαρμακευτική αγωγή, η χρήση αυχενικού κηδεμόνα (κολλάρο) και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και η χειρουργική επέμβαση.

Τέλος, να επισημάνω και τον παράγοντα “άγχος”. Η ψυχολογική ένταση και η συσσώρευση αρνητικών συναισθημάτων συχνά προκαλούν πανομοιότυπα συμπτώματα. Οποιαδήποτε δραστηριότητα που σου φτιάχνει την διάθεση και σε βοηθά να “αδειάσει” το μυαλό σου επιβάλλεται να την εντάξεις στην καθημερινότητά σου.

Προτεινόμενες επιλογές είναι η yoga, το pilates, το tai chi, ο χορός και το U-bound όπου το σώμα και το πνεύμα συνεργάζονται και δεν σου αφήνουν το περιθώριο το μυαλό σου να “πετάξει” αλλού!

 
Please follow and like us:
error

About ΑΝΘΗ

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *