Γαλακτικό οξύ: Τι είναι και πώς θα απαλλαγούμε

Το γαλακτικό οξύ μπορεί να συσσωρευτεί σε μεγάλες ποσότητες όταν γυμναζόμαστε. Πώς θα το μειώσουμε;

Το γαλακτικό οξύ δημιουργείται όταν το σώμα μετατρέπει τη γλυκόζη σε ενέργεια και η παραγωγή του προκύπτει όταν τα επίπεδα του οξυγόνου είναι χαμηλά, κυρίως κατά τη διάρκεια έντονης σωματικής άσκησης. Το αυξημένο γαλακτικό οξύ μπορεί να εμποδίσει τις επιδόσεις σας, για αυτό και είναι σημαντικό να κατανοήσουμε γιατί συμβαίνει και πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε.

Τι είναι το γαλακτικό οξύ;

Το γαλακτικό οξύ παράγεται στα μυϊκά κύτταρα και στα ερυθρά αιμοσφαίρια όταν το σώμα μετατρέπει τους υδατάνθρακες σε γλυκόζη την ώρα της γυμναστικής υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Το γαλακτικό οξύ είναι το αποτέλεσμα της γλυκόλυσης (ή διάσπαση της γλυκόζης).

Γιατί αυξάνονται οι τιμές του;

Κατά τη διάρκεια της έντονης σωματικής άσκησης, οι μύες χρειάζονται περισσότερο οξυγόνο από αυτό που μπορεί να διαχειριστεί το σώμα μας και έτσι προκαλείται η αναερόβια αναπνοή και αυξάνεται το γαλακτικό οξύ. Το σώμα μπορεί να το αντιμετωπίσει, αλλά όχι πάντα. Αυτό, βέβαια, εξαρτάται από την φυσική κατάσταση του κάθε ανθρώπου. Οι αυξημένες τιμές γαλακτικού οξέος στους μυς δημιουργούν αίσθηση δυσφορίας κυρίως με τη μορφή έντονου καψίματος την ώρα της έντονης γυμναστικής.

Τρόποι για να περιορίσουμε το γαλακτικό οξύ

  • Μειώστε την ένταση της σωματικής σας άσκησης
  • Μην αμελείτε τη χαλάρωση και την ξεκούρασή σας
  • Να παίρνετε βαθιές ανάσες την ώρα της γυμναστικής
  • Δοκιμάστε μορφές άσκησης χαμηλής έντασης όπως το περπάτημα, το ποδήλατο και η γιόγκα.

Πώς να προλάβουμε την αύξηση του γαλακτικού οξέος

Αυξήστε την ποσότητα, την ένταση και τη διάρκεια της γυμναστικής σας ρουτίνας σταδιακά για να αποφύγετε την πιθανή αίσθηση της κούρασης και το έντονο κάψιμο.

Προσθέστε στο πρόγραμμά σας ημέρες ξεκούρασης και πιο χαλαρής γυμναστικής, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο χρόνο στο σώμα σας να επανέλθει από τη γυμναστική αυξημένης έντασης.

Δώστε προσοχή στη διατροφή σας.

Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να συμβουλευτείτε έναν ειδικό αθλητικής διατροφής έτσι ώστε να σας καθοδηγήσει σχετικά με τη διατροφή σας και πιθανόν κάποιο πρόγραμμα με συμπληρώματα..

Πηγή: iatronet.gr

About ΑΝΘΗ

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *