TRX

Το άλφα και το ωμέγα μιας αποτελεσματικής μεθόδου προπόνησης είναι η ποικιλία. Κανείς δεν κατάφερε να φτάσει στον στόχο του κάνοντας μόνο αερόβια ή μόνο βάρη ή μόνο λάστιχα, γιατί πολύ απλά το σώμα κάποια στιγμή «συνηθίζει» σε μια μέθοδο προπόνησης και πέφτει σε «πλατώ», δηλαδή παύει να ανταποκρίνεται. Η εναλλαγή λοιπόν, προπονητικών μεθόδων μπορεί να έχει τα μέγιστα οφέλη στον στόχο του ασκούμενου, οποιοσδήποτε και αν είναι αυτός (μυϊκή ενδυνάμωση, απώλεια λίπους, μυϊκή υπερτροφία κτλ.). Μια εναλλακτική μέθοδος προπόνησης η οποία, δεδομένου ότι θα γίνει σωστά, είναι άκρως αποτελεσματική για τον ασκούμενο είναι αυτή που πραγματοποιείται με την… βοήθεια ενός ιμάντα. Το όνομα αυτού; TRX…

Τι είναι ακριβώς το TRX;
Πρόκειται για έναν ανθεκτικό ιμάντα με λαβές, ο οποίος έχει διαδοθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια στη Ελλάδα και είναι διαθέσιμος στο Kinesis-Gym από τον Απρίλιο του 2012. Αποτελεί «δημιουργία» του πεζοναύτη Randy Hetrick, ο οποίος αναζητώντας τρόπο για να κρατήσει την φυσική του κατάσταση στο υποβρύχιο γυμναζόταν με δύο αυτοσχέδιους ιμάντες κρεμασμένους από το κρεβάτι του.
Νυν υπέρ πάντων η… λειτουργική προπόνηση…

Το TRX αποτελεί ένα πολύπλευρο όργανο γυμναστικής, με τεράστια ποικιλία πολυεπίπεδων ασκήσεων (σε τρεις διαστάσεις) λειτουργικής προπόνησης (functional training), οι οποίες πραγματοποιούνται αποκλειστικά και μόνο με το βάρος του σώματος. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε, αρκεί να υπάρχει μια σταθερή βάση στήριξης. Αλλάζοντας την κλίση του σώματος, μεταβάλλεται ταυτόχρονα και ο βαθμός δυσκολίας των ασκήσεων που γίνονται με την βοήθεια του ιμάντα, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και το άνοιγμα των ποδιών. Όσο μικρότερο το άνοιγμα, τόσο αυξάνει και ο βαθμός δυσκολίας της άσκησης.

«Αέρινα» οφέλη…
Το γεγονός ότι κατά την διάρκεια των ασκήσεων βρίσκεστε ουσιαστικά στον αέρα και κρατιέστε μόνο από τον ιμάντα, έχει τα μέγιστα οφέλη στην δύναμη, την ισορροπία και την μυϊκή υπερτροφία. Λόγω του ασταθούς περιβάλλοντος προπόνησης, αυξάνεται η δύναμη του κορμού (core) και ιδιαίτερα των κοιλιακών και ενισχύεται η αντοχή των αρθρώσεων χωρίς αυτές να επιβαρύνονται. Οι περισσότερες ασκήσεις που γίνονται με την βοήθεια του TRX μάλιστα, εμπλέκουν παραπάνω από μία μυϊκή ομάδα (πολυαρθρικές ασκήσεις), επομένως αυξάνεται κατακόρυφα η παραγωγή τεστοστερόνης και αυξητικής ορμόνης, γεγονός το οποίο μεγιστοποιεί την καύση λίπους και την μυϊκή υπερτροφία.

[wonderplugin_gridgallery id=»13″]

Να το δοκιμάσω;
Αν δεν συντρέχουν λόγοι που να σας απαγορεύουν την γυμναστική γενικά, τότε η προπόνηση με TRX είναι από κάθε άποψη ιδανική. Το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλες τις πληθυσμιακές ομάδες ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας, ενώ το ασκησιολόγιο μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με το επίπεδο του ασκούμενου και να γίνει από αρκετά εύκολο, μέχρι εξαιρετικά απαιτητικό. Η ποικιλία των ασκήσεων είναι πολύ μεγάλη (παραπάνω από τριακόσιες αερόβιες και δυναμικές), αλλά για τους αρχάριους συνίσταται η παρακολούθηση από ειδικευμένο γυμναστή, ώστε να αποφευχθούν πιθανοί τραυματισμοί.

Στο Kinesis-Gym η προπόνηση με ιμάντες TRX γίνεται με ειδικευμένους γυμναστές, πιστοποιημένους από την TRX training και σε ομαδικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο, (personal & group training).
Υπεύθυνος προγραμμάτων TRX Μαυρογενίδης Παναγιώτης
Πληροφορίες στην ρεσεψιόν του γυμναστηρίου

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *