Σπιρουλίνα: τι είναι και πόσο μας ωφελεί;

Σπιρουλίνα: τι είναι και πόσο μας ωφελεί;

 

Τι είναι η Σπιρουλίνα

 

H Spirulina είναι μικροφύκος με χαρακτηριστικό κυανοπράσινο χρώμα. Στην πραγματικότητα είναι ένα γενικό όνομα για μερικά είδη Κυανοφυκών του φυτοπλαγκτού αλκαλικών λιμνών των τροπικών και υποτροπικών περιοχών τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για αιώνες από τους τοπικούς πληθυσμούς ως τροφή. Είναι αρχέγονοι πολυδύναμοι νηματοειδείς οργανισμοί ικανοί να ζουν σε σχετικά υψηλές θερμοκρασίες και pH με αποτέλεσμα μία ιδιάζουσα χημική σύσταση με εξαιρετική θρεπτική αξία που καθιστά την Spirulina ιδιαίτερα δημοφιλή ως διατροφικό συμπλήρωμα.

 

 

 

spiroulina2

Διατροφικά στοιχεία της Σπιρουλίνας

 

Σήμερα γνωρίζουμε από ευρείες τοξικολογικές μελέτες και βιοχημικές αναλύσεις ότι η κατανάλωση Spirulina είναι ασφαλής για τον άνθρωπο και ότι η πρωτεΐνη της υπολείπεται ελάχιστα από τις αντίστοιχες αναφοράς (γάλα, αβγό) σε αντίθεση με όλες τις μέχρι τώρα γνωστές πρωτεΐνες μη ζωικής προέλευσης. Περαιτέρω, αναλύσεις από εντερική λειτουργία, στην πρόληψη και καταστολή ιώσεων, φλεγμονών, καρκίνων, δερματικών αλλοιώσεων και κυρίως στην εξισορρόπηση της διατροφής.

 

 

Αναλυτικότερα η σπιρουλίνα περιέχει:

  • Πρωτεΐνη έως και 70 % η οποία παρέχει όλα τα αμινοξέα καθώς και τα απαραίτητα (Ισολευκίνη, Λευκίνη, Λυσίνη, Μεθειονίνη, Φαινυλαλανίνη, Θρεονίνη, Τρυπτοφάνη, Βαλίνη) σε ικανή ποσότητα.
  • Ευρύ φάσμα βιταμινών με κυριότερες την αντιοξειδωτική προβιταμίνη Α ( β-καροτένιο, βιταμίνες Β1 (Θυαμίνη), Β2 (Ριβοφλαβίνη), Β3 (Νιασίνη), Β6, Β 12 (Κοβαλαμίνη), βιταμίνη Ε κ.α..
  • Μέταλλα/Ιχνοστοιχεία: Ασβέστιο (Ca), Σίδηρο (Fe), Μαγγάνιο (Mn), Ψευδάργυρο (Zn), Μαγνήσιο (Mg), Χαλκό (Cu), Χρώμιο (Cr), Σελήνιο (Se).
  • Λιπαρά: τα απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα γ-λινολενικό οξύ (GLA), α-λινολεϊκό οξύ (ALA) και σουλφολιπίδια.
  • Αντιοξειδωτικές ουσίες: φυκοκυανίνη, καροτενοειδή, ξανθοφύλλες κτλ.
  • Θειούχους πολυσακχαρίτες

Ο συνδυασμός τόσων θρεπτικών στοιχείων κάνει τη Σπιρουλίνα ένα «πολυδύναμο» τρόφιμο.

 

 

spirulina7

Σπιρουλίνα και Υγεία

 

Η Σπιρουλίνα συμπληρώνει με τα κορυφαία θρεπτικά συστατικά της την καθημερινή μας διατροφή. Επανορθώνει δε τις συνέπειες μιας μη ισορροπημένης διατροφής που οφείλεται είτε σε λάθος επιλογές είτε στον απαιτητικό και αγχώδη τρόπο της ζωής μας. Τα μεγάλα αποθέματα της Σπιρουλίνας σε αντιοξειδωτικές ουσίες και βιταμίνες αναπληρώνουν με φυσικό τρόπο την ελλειμματική πρόσληψη φρούτων και λαχανικών, ενώ τα υψηλά επίπεδα σιδήρου και άλλων ιχνοστοιχείων προλαμβάνουν ανεπάρκειες και αναιμία.

 

 

 

Μελέτες έχουν αποδείξει πλήθος ευεργετικών ιδιοτήτων της Σπιρουλίνας στην υγεία μας. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Παρέχει υψηλά επίπεδα ενέργειας και αντοχής.
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Βοηθάει στην απώλεια του περιττού βάρους ενισχύοντας τον μεταβολισμό, και συνεισφέρει στην αποτοξίνωση του οργανισμού.
  • Αυξάνει τις επιδόσεις σε εργασία και μελέτη.
  • Βελτιώνει την ποιότητα ζωής στα άτομα της τρίτης ηλικίας και εμποδίζει την πρόωρη γήρανση.
  • Επιδρά θετικά στη φυσιολογία των αθλητών με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά δημοφιλής στους αθλητικούς χώρους.
  • Υποστηρίζει τον γυναικείο οργανισμό κατά την εμμηνόρροια, την εγκυμοσύνη, το θηλασμό αλλά και την εμμηνόπαυση.
  • Προλαμβάνει ιώσεις και φλεγμονές και επιδρά θετικά στη νεφρική και εντερική λειτουργία.
  • Τονώνει σε περιόδους πίεσης και άγχους.
  • Βοηθάει στην διατήρηση της καλής κατάστασης επιδερμίδας και μαλλιών.
  • Ενδυναμώνει τον οργανισμό σε περιόδους ανάρρωσης από ασθένεια ή χειρουργική επέμβαση.
  • Καταπολεμά τον υποσιτισμό και την ασιτία.

 

Πηγή: spirulinanigrita.com

About ΑΝΘΗ

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *