Σ.Κ.Π.2

Σκλήρυνση κατά πλάκας: Βοηθάει η γυμναστική;

Σκλήρυνση κατά πλάκας: Βοηθάει η γυμναστική;

 

Αρχικά ας δούμε τι είναι η σκλήρυνση κατά πλάκας (ΣΚΠ): είναι ένα αυτοάνοσο νόσημα που πλήττει το κεντρικό νευρικό σύστημα, προκαλώντας -μεταξύ άλλων- κόπωση, διαταραχές στην όραση, μουδιάσματα στα άκρα, κινητικά προβλήματα, καθώς και συναισθηματικές ή νοητικές διαταραχές.

 

Σ.Κ.Π.

 

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει μεγάλα βήματα προόδου στην αντιμετώπιση αυτής της νόσου, με αποτέλεσμα οι ασθενείς (2,5 εκατομμύρια διεθνώς και 10.000 στη χώρα μας) να έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής. Σύμφωνα με μαρτυρίες ασθενών αλλά  και ιατρών, το σημαντικότερο για να αντιμετωπίσει κανείς ψύχραιμα και αποτελεσματικά μια τέτοια πάθηση είναι η θετική σκέψη. Είναι πολύ σημαντικό να μοιράζεται τις ανησυχίες του με τους δικούς του ανθρώπους, να ακολουθεί πιστά τις οδηγίες του γιατρού και να συνεχίζει κανονικά τη ζωή του.

 

 

Σ.Κ.Π.1

Για να δούμε όμως πως μπορεί να βοηθήσει η γυμναστική στην αντιμετώπιση της ΣΚΠ;

Μετά από την έγκριση του γιατρού σας μπορείτε να απευθυνθείτε στην γυμναστή σας ο οποίος θα σας αναλάβει και θα καταρτίσει το κατάλληλο πρόγραμμα για σας.

 

 

 

 

  • Σημαντικό είναι να είστε ενεργοί ότι και αν κάνετε και να μην είστε νωθροί. Μπορείτε να ξεκινήστε αργά και όχι αμέσως με επίπονη προπόνηση.

 

  • Αυξήστε τη συχνότητα σιγά – σιγά και κάντε γυμναστική τακτικά αν μπορείτε 4-5 φορές την εβδομάδα.

 

  • Μην σταματάτε την γυμναστική κατά την διάρκεια της υποτροπής απλά μην πιέζεστε τόσο.

 

  • Αν κατά την διάρκεια της γυμναστικής οξυνθούν κάποια νευρολογικά συμπτώματα, πάει να πει ότι πιέζεστε παραπάνω από όσο πρέπει και η θερμοκρασία του σώματος από την γυμναστική ζεσταίνει το συγκεκριμένο νεύρο ή τα νεύρα του σημείου που χειροτερεύει προσπαθούν να ρίξουν αλλά δεν τα καταφέρνουν την πίεση λόγο αυξημένης έντασης στην προσπάθεια.

 

  • Μην αμελείτε ποτέ το ζέσταμα, τις διατάσεις και μετά το πέρας της προπόνησης το χαλάρωμα.

 

  • Επίσης, να έχετε κατάλληλα παπούτσια για τρέξιμο ώστε να αποφύγετε τραυματισμούς και αν έχετε θέματα ισορροπίας προσέξτε πάντα να υπάρχει κάτι για να κρατηθείτε.

 

  • Κάντε την γυμναστική μέρος της ζωής σας. Ανεβείτε με τις σκάλες και όχι το ασανσέρ, για απλές αποστάσεις προτιμήστε τα πόδια ή το ποδήλατο και όχι το λεωφορείο ή το μηχανάκι.

 

  • Η σωστή στάση του σώματος είναι πολύ σημαντική, ιδίως σε ανθρώπους με προβλήματα ισορροπίας. Μάθετε να περπατάτε, να στέκεστε, να κάθεστε σωστά. Μια καλή άσκηση είναι ο καθρέπτης: Διορθώστε την στάση του σώματός σας μπροστά στον καθρέπτη.

 

Μην περιμένετε όλα να γίνουν σε ένα μήνα. Θέλει υπομονή και επιμονή για όλα. Μην νιώθετε ούτε αποτυχημένοι ούτε άρρωστοι.  Η ψυχολογία είναι πάνω απ’ όλα!

 

About ΑΝΘΗ

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *