Σε έπιασε κράμπα; Σου έχουμε λύση!

Σε έπιασε κράμπα; Σου έχουμε λύση!

 

 

krampes3

Τι είναι η κράμπα;

 

Είναι η κατάσταση εκείνη κατά την οποία οι μύες βρίσκονται σε συνεχή και επώδυνη σύσπαση. Οι μύες ξαφνικά γίνονται σκληροί, σφιχτοί, και εξαιρετικά επώδυνοι. Μπορεί να αφορά έναν μυ, αλλά μερικές φορές και ολόκληρη ομάδα μυών.  Οι μυϊκοί σπασμοί μπορούν να εμφανιστούν σε περίοδο ταχείας δράσης ή σε περίοδο ηρεμίας. Συμβαίνουν ξαφνικά και απροειδοποίητα και μπορούν να γίνουν σχεδόν σε όλους του μύες του σώματος. Πιο επιρρεπείς σε κράμπες είναι το μπροστινό και πίσω μέρος του μηρού, οι γάμπες, τα χέρια και οι  μύες κατά μήκος της θωρακικής κοιλότητας

 

 

 

 

krampes5

Τι τις προκαλεί;

 

 

  • Ένα ξαφνικό ψύχος ή απότομη υψηλή.
  • Οι συνθήκες μιας δίαιτας και η χειροτέρευση της τοπικής κυκλοφορίας, με στενά ρούχα ή με ελαστική επίδεση, ευνοούν την πρόκληση κράμπας.
  • Η υπερκόπωση.
  • Απότομες κινήσεις και παρατεταμένη προσπάθεια (δρόμοι μεγάλων αποστάσεων).
  • Η συγκέντρωση καματογόνων ουσιών στον οργανισμό (π.χ. γαλακτικό οξύ) ή η έλλειψη ηλεκτρολυτών (χλωριούχα).
  • Άγχος και έντονη ψυχολογική πίεση.

 

 

 

krampes7

 

Πως θα προληφθείτε;

 

 

  • Εμπλουτίστε τη διατροφή σας σε ασβέστιο και μαγνήσιο ( δημητριακά ολικής άλεσης, πράσινα λαχανικά, καρύδια, όσπρια κ.α.). Το ασβέστιο βοηθά στη συστολή των μυών και το μαγνήσιο στη διαστολή τους, οπότε η διαταραχή της ισορροπίας των δύο συστατικών μπορεί να διαταράξει και τη λειτουργία των μυών.
  • Φροντίστε να μην έχετε έλλειψη σε κάλιο. Σημαντικές ποσότητες καλίου περιέχουν τα φρέσκα λαχανικά (λάχανο, αρακάς, καλαμπόκι, πιπεριές, πατάτες )αλλά και τα φρέσκα φρούτα (μπανάνες, μήλα, πορτοκάλια, βερίκοκα).
  • Φροντίστε να προσλαμβάνετε άφθονα υγρά καθώς η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού αποτρέπει τις κράμπες.
  • Εμπλουτίστε τη διατροφή σας σε νάτριο καθώς η ισορροπία των ηλεκτρολυτών φαίνεται να αποτρέπει τις κράμπες. Το αλάτι  βοηθά στην αποκατάσταση του νατρίου στο σώμα.
  • Επίσης, μπορείτε να προλάβετε τις κράμπες αν κατά τη διάρκεια της μέρας ή πριν πέσετε για ύπνο κάνετε λίγη γυμναστική. Μπορείτε να κάνετε διατάσεις ή στατικό ποδήλατο για λίγα λεπτά ή να τεντώσετε τη γάμπα σας πιάνοντας τα δάχτυλα του ποδιού σας, τραβώντας τα προς τα πάνω και κρατώντας όσο μπορείτε το πόδι σας σε ευθεία.
  • Ασκήσεις προθέρμανσης, τεντώματα και μασάζ πριν από τη σωματική άσκηση και τη συμμετοχή σε σπορ

 

 

 

krampes4

Πως θα τις αντιμετωπίσετε;

 

  • Αν σας πιάσει κράμπα, προσπαθήστε να τεντώσετε το πόδι σας στρέφοντας τα δάχτυλα προς τα πάνω και κάνοντας συγχρόνως απαλό μασάζ στην περιοχή.
  • Χρησιμοποιήστε μια θερμοφόρα πάνω στη γάμπα σας για 10 λεπτά πριν ξαπλώσετε ή σκεπαστέ τα πόδια σας ελαφρά με μια κουβέρτα. Η θερμότητα θα σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τις κράμπες γρηγορότερα.
  • Αν οι κράμπες επιμένουν, επισκεφτείτε οπωσδήποτε τον γιατρό σας καθώς μπορεί να είναι ένδειξη κάποιας σοβαρότερης κατάστασης που χρειάζεται ιατρική παρέμβαση (προβλήματα στο κυκλοφορικό, προβλήματα μεταβολισμού ή ορμονικά κ.λ.π.) Σε περίπτωση που παρουσιάζονται επαναλαμβανόμενες κράμπες κατά τον ύπνο, είναι πιθανόν ο γιατρός να σας χορηγήσει μυοχαλαρωτικά.

 

Μην διστάσεις να απευθυνθείς στους γυμναστές του Kinesis-Gym για να σου λύσουν οποιαδήποτε επιπλέον απορία που αφορά το θέμα «κράμπες».

 

About ΑΝΘΗ

You May Also Like