Πως να προετοιμαστείτε κατάλληλα για έναν Μαραθώνιο

Το να τρέξει κανείς σε μαραθώνιο είναι μια μοναδική εμπειρία, όχι μόνο λόγω της παράδοσης του θεσμού, αλλά και λόγω του οτι η απόσταση των 42,195 χιλιομέτρων αποτελεί ψυχική και σωματική υπέρβαση για τον καθένα. Η απόσταση αυτή απαιτεί προσπάθεια μακράς διαρκείας και κατανάλωση μεγάλης σωματικής ενέργειας. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, το να είστε προετοιμασμένοι κατάλληλα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας του μαραθωνίου. Ένα καλό και οργανωμένο προπονητικό πλάνο θα σας επιτρέψει να τερματίσετε με επιτυχία.


Παρακάτω θα βρείτε μερικές χρήσιμες συμβουλές για την προπόνησή σας για τον μαραθώνιο:

• Αρχικά, προγραμματίστε το πότε θα τρέξετε στον μαραθώνιο: όταν διαλέγουμε συγκεκριμένη ημερομηνία για ένα αθλητικό γεγονός, αυτό αποτελεί κινητήριο παράγοντα και μας βοηθάει να σχεδιάσουμε αυστηρότερα την προπόνησή μας

• Η προετοιμασία μπορεί να διαρκέσει από 3 έως και 6 μήνες, ανάλογα με το επίπεδό σας ως δρομέα. Αν είστε νέος στο σπορ, τότε καλύτερα να ξεκινήσετε να προετοιμάζεστε έναν ολόκληρο χρόνο πριν.


• Να είστε συστηματικοί. Να προπονείστε τακτικά, προσπαθήστε να τρέχετε τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα και αποφύγετε τις «απουσίες» για πάνω από 3 μέρες.

• «Χτίστε» με αργά βήματα την προπόνηση σας. Ανεβάστε σιγά σιγά την ένταση των προπονήσεών σας και αυξήστε τη διάρκειά τους ανά μερικά χιλιόμετρα την εβδομάδα.


• Μάθετε να αγαπάτε τις μακρινές αποστάσεις. Οι προπονήσεις πρέπει να διαρκούν από δυόμιση έως και τρεις ώρες. Θυμηθείτε πως ποτέ δεν πρέπει να τρέχετε παραπάνω από 30 χιλιόμετρα σε μία προπόνηση, γιατί θα είναι επίπονο για τους μύες σας και τον οργανισμό σας. Μια απόσταση 28 έως και 30 χιλιομέτρων, από 2 έως 3 φορές την εβδομάδα, είναι ιδανική.

 

• Μην ξεχνάτε την αποθεραπεία. Η ανάπαυση είναι μέρος της προπόνησης. Επισκεφτείτε μια σάουνα ή απολαύστε ένα μασάζ αποθεραπείας μια φορά την εβδομάδα.


• Επιπρόσθετη προπόνηση. Ο μαραθώνιος είναι κάτι παραπάνω από απλό τρέξιμο. Οι μύες των ποδιών σας αγγίζουν τα όριά τους, οπότε θα πρέπει να προγραμματίσετε και επιπρόσθετη προπόνηση στο γυμναστήριο, που θα τους ενισχύσει.

Πηγή:http://holmesplace.gr/


Το γυμναστήριο μας Kinesis -Gym δηλώνει και φέτος παρόν στον Νυχτερινό Μαραθώνιο της Θεσσαλονίκης ,στηρίζοντας τέτοιου είδους εκδηλώσεις που προάγουν σώμα και πνεύμα. Η ομάδα του Kinesis-Gym ύστερα απο προετοιμασία μηνών είναι έτοιμη να συμμετάσχει στην μεγαλύτερη αθλητική εκδήλωση ,στο μεγαλύτερο νυχτερινό πάρτι της χώρας μας !!!

About ΑΝΘΗ

You May Also Like