Η ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ

Τι είναι η προθέρμανση;  Πόσο σημαντικό είναι να κάνουμε προθέρμανση πριν  την γυμναστική;

Η προθέρμανση είναι η διαδικασία που μέσω αυτής αυξάνεται η θερμοκρασία του σώματος και προετοιμάζει το μυϊκό μας σύστημα να μεταβεί από την φυσιολογική κατάσταση στην κατάσταση της προπόνησης. Η προθέρμανση εκτελείται στην αρχή ενός προπονητικού προγράμματος, πριν το κύριο μέρος της προπόνησης. Εκτός από την σωματική προετοιμασία όμως συμβάλλει και στην ψυχολογική προετοιμασία των αθλουμένων ώστε κατά την διάρκεια της προπόνησης να μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα.

kinesis-porthermansi

 

Η διάρκεια της προθέρμανσης εξαρτάται από :

  1. την συνολική διάρκεια της προπόνησης
  2. τον τύπο της  κυρίως προπόνησης
  3. το επίπεδο της φυσικής κατάστασης και
  4. την ηλικία του ασκουμένου

Το σύνηθες χρονικό πλαίσιο μιας κατάλληλης προθέρμανσης είναι 10 με 15 λεπτά.

Αποτελέσματα προθέρμανσης

gym_instructor

 

Έρευνες έχουν δείξει ότι κατά την διάρκεια της προθέρμανσης έχουμε:

  1. Αύξηση της κυκλοφορίας και του μεταβολισμού με αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας.
  1. Αύξηση της ελαστικότητας των μυών.
  2. Αύξηση της αιμάτωσης των μυών.
  3. Σταδιακή αύξηση της καρδιακής συχνότητας, επιταχύνοντας έτσι γρηγορότερα την μεταφορά του οξυγόνου στους ιστούς.
  4. Αύξηση της ταχύτητας διάδοσης των νευρικών ώσεων και έτσι επιτυγχάνεται η μείωση της μυϊκής έντασης.
  5. Ηπιότερη έκκριση, καλύτερη χρησιμοποίηση και ελάττωση του συνολικά παραγόμενου γαλακτικού οξέος.

 

Πρέπει πάντα, πριν από κάθε προπόνηση να προετοιμάζουμε σωστά το σώμα μας για την αποφυγή τυχόν τραυματισμών

[dvmember id=»4038″ gridstyle=»full» offset=»20″ itemwidth=»250″ side=»right»]

About Kinesis Gym

You May Also Like