Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;

Το νερό είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία μας. Είναι το βασικό χημικό συστατικό του οργανισμού μας και αποτελεί το 60% του σωματικού μας βάρους. Η έλλειψη του μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση. Σε αυτή την περίπτωση το σώμα μας δεν θα μπορεί να λειτουργήσει σωστά και θα νιώθουμε έντονη κόπωση. Η υπερβολική κατανάλωση νερού μπορεί επίσης να προκαλέσει προβλήματα στην υγεία μας, αν και είναι ιδιαίτερα σπάνιο. Συγκεκριμένα, αυτό συμβαίνει όταν τα νεφρά μας δεν μπορούν να αποβάλλουν την περίσσεια ποσότητα νερού. Η πάθηση αυτή ονομάζεται υπονατριαιμία, δηλαδή χαμηλά επίπεδα νατρίου στο αίμα και κινδυνεύουν από αυτή άνθρωποι που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες νερού, όπως οι αθλητές μαραθωνίου.


 

Στην ερώτηση «Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;» δεν υπάρχει μια ξεκάθαρη απάντηση. Κατά καιρούς έχουν δοθεί διάφορες οδηγίες και συμβουλές από ειδικούς και μη. Η αλήθεια όμως είναι ότι η ποσότητα νερού που πρέπει να πίνουμε καθημερινά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η υγεία, το επίπεδο δραστηριότητας και ο τόπος διαμονής. Καθημερινά χάνουμε νερό μέσω της αναπνοής, του ιδρώτα, των ούρων και της εντερικής λειτουργίας. Για να λειτουργήσει σωστά ο οργανισμός πρέπει να αναπληρώσουμε το νερό που χάσαμε καταναλώνοντας τροφές και ροφήματα που περιέχουν νερό. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Ιατρικής ορίζει ότι κατά μέσο όρο οι υγιείς ενήλικες που ζουν σε εύκρατο κλίμα πρέπει να καταναλώνουν ημερησίως 3 λίτρα νερό αν είναι άντρες και 2.2 λίτρα αν είναι γυναίκες αντίστοιχα.


Όπως αναφέρθηκε ήδη, η ποσότητα νερού που πίνουμε ημερησίως εξαρτάται και από άλλους παράγοντες. Ένας από αυτούς είναι η σωματική άσκηση. Αν γυμναζόμαστε πρέπει να πίνουμε μεγαλύτερη ποσότητα νερού για να συμπληρώσουμε τα υγρά που χάσαμε λόγω εφίδρωσης. Το ίδιο ισχύει για οποιαδήποτε δραστηριότητα η οποία μας κάνει να ιδρώνουμε πολύ. Ένας άλλος παράγοντας είναι και ο τόπος διαμονής. Αν χαρακτηρίζεται από ζεστό και υγρό κλίμα θα ιδρώνουμε περισσότερο, συνεπώς πάλι πρέπει να καταναλώνουμε περισσότερο νερό. Επίσης, αν περνάμε μεγάλο μέρος της ημέρας σε χώρο με ζεστό κλιματισμό το δέρμα μας χάνει την υγρασία του και χρειαζόμαστε νερό. Σε περίπτωση που είμαστε άρρωστοι με συμπτώματα πυρετού, εμετού ή διάρροιας, το σώμα μας θα χάνει υγρά και πρέπει να πίνουμε πιο πολύ νερό. Όμως, μερικές ασθένειες, όπως καρδιακή ανεπάρκεια ή παθήσεις των νεφρών, του ήπατος και των επινεφριδίων, απαιτούν να περιορίσουμε τα υγρά. Τέλος, οι γυναίκες που είναι έγκυες ή θηλάζουν χρειάζονται επιπλέον υγρά για να παραμείνουν ενυδατωμένες.


Το φαγητό παίζει και αυτό ρόλο στην ποσότητα υγρών που χρειαζόμαστε καθημερινά. Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο οι τροφές συμβάλλουν κατά 20% στη συνολική ποσότητα υγρών που λαμβάνουμε ημερησίως. Οι τροφές που περιέχουν τη μεγαλύτερη ποσότητα υγρών είναι τα φρούτα και τα λαχανικά. Επιπλέον, οι χυμοί και το γάλα περιέχουν και αυτά μεγάλες ποσότητες νερού. Για να είμαστε συνέχεια ενυδατωμένοι καλό είναι να πίνουμε ένα ποτήρι νερό με κάθε γεύμα και ένα ποτήρι νερό ανάμεσα από τα γεύματα. Επίσης, μην ξεχνάτε να πίνετε νερό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη γυμναστική.

Πηγή :kalikardia.gr

 

 

 

 

About ΑΝΘΗ

You May Also Like