Πως λειτουργεί ο μεταβολισμός σας;

Πως λειτουργεί ο μεταβολισμός σας;

 

Μάθετε πώς λειτουργεί ο μεταβολισμός σας αλλά και ποιοί παράγοντες τον επηρεάζουν έτσι ώστε να τον επιταχύνετε!

Αρχικά πρέπει να γίνει ένας διαχωρισμός:

  • το 75% του συνολικού μεταβολισμού που καλύπτει βασικές ζωτικές λειτουργίες (π.χ. αναπαραγωγή κυττάρων, αναπνοή) ονομάζεται βασικός μεταβολικός ρυθμός ή μεταβολικός ρυθμός ηρεμίας γιατί αντιστοιχεί στις βασικές λειτουργίες μας και  περιλαμβάνει μόνο τις ενεργειακές ανάγκες του σώματός μας σε κατάσταση ηρεμίας

 

  • το υπόλοιπο 25% περίπου αντιστοιχεί στις θερμίδες που καταναλώνονται με τις καθημερινές δραστηριότητες.

 

Για παράδειγμα, μια μέση γυναίκα μπορεί να έχει βασικό μεταβολισμό 1.200 θερμίδων και επιπλέον 200-400 θερμίδες ανάλογα με τις καθημερινές της δραστηριότητες. Αυτά χωρίς να συμπεριλάβουμε κάποιου είδους άσκηση. Είναι, λοιπόν, προφανές ότι όσο αυξάνεται η σωματική δραστηριότητα τόσο αυξάνονται και οι καύσεις και επιταχύνεται ο μεταβολισμός.

 

 

metavolismos9

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τον μεταβολισμό

 

 

Άσκηση : Αυξάνει την καύση θερμίδων και τον μεταβολισμό.

Ηλικία : Ο βασικός μεταβολικός ρυθμός μειώνεται με την ηλικία. Η μείωση μπορεί να είναι 1-2% ανά δεκαετία μετά τα 25-30 χρόνια.

Γενετικοί παράγοντες :Ορισμένοι απλώς γεννιούνται με υψηλότερο μεταβολισμό.

Φύλο : Οι άνδρες έχουν μεγαλύτερη μυϊκή μάζα και χαμηλότερο ποσοστό σωματικού λίπους από τις γυναίκες, γι’ αυτό και έχουν υψηλότερο βασικό μεταβολισμό.

Βάρος : Όσοι έχουν μεγαλύτερο σωματικό βάρος, έχουν υψηλότερο μεταβολικό ρυθμό.

Επιφάνεια σώματος : Όσο μεγαλύτερη είναι η επιφάνεια του σώματος, τόσο μεγαλύτερος είναι και ο μεταβολικός ρυθμός. Για παράδειγμα, ένας ψηλός και αδύνατος άνθρωπος, συγκρινόμενος με έναν κοντό και «γεμάτο» του ίδιου βάρους, έχει υψηλότερο μεταβολισμό.

Ποσοστό σωματικού λίπους : Όσο χαμηλότερο είναι το ποσοστό λίπους στο σώμα, τόσο υψηλότερος είναι ο μεταβολικός ρυθμός. Έτσι, οι άνδρες έχουν συνήθως 10-15% υψηλότερο βασικό μεταβολισμό από τις γυναίκες.

Δίαιτα : Οι εξαντλητικές δίαιτες μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση του μεταβολικού ρυθμού έως και 20-30%. Έχουν, με άλλα λόγια, το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

Αδένες / Ορμόνες : Η θυροξίνη παίζει βασικό ρόλο ως ρυθμιστής του μεταβολισμού, αυξάνοντάς τον όταν αυξάνεται η παραγωγή της από τον θυρεοειδή αδένα. Η αδρεναλίνη, επίσης, μπορεί να αυξήσει τον βασικό ρυθμό μεταβολισμού, αλλά σε μικρότερο βαθμό.

Θερμοκρασία σώματος : Κάθε αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος κατά 0,5° C προκαλεί αύξηση του μεταβολικού ρυθμού κατά 7% περίπου. Ένας άνθρωπος με πυρετό 40° C, μπορεί να έχει αύξηση του μεταβολικού του ρυθμού κατά 24% περίπου.

Εξωτερική θερμοκρασία : Η έκθεση σε χαμηλές αλλά και σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να αυξήσει τον βασικό μεταβολισμό.

 

 

9simvoules

Για περισσότερες πληροφορίες αλλά και για να κάνετε λιπομέτρηση (από την οποία προκύπτει και ο μεταβολικός σας ρυθμός) μπορείτε να κλείσετε ραντεβού στο 23410-20450 ή να απευθυνθείτε στο προσωπικό του Kinesis-Gym.

 

Προσοχή! Οι θερμίδες που προσλαμβάνετε δεν πρέπει να πέφτουν ποτέ κάτω από τις 1.200 ημερησίως, επειδή κάτω από αυτό το όριο έχει αποδειχτεί ότι μειώνεται ο βασικός μεταβολισμός.

About ΑΝΘΗ

You May Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *