Πιαστήκατε απο την γυμναστική ; Σου έχουμε την λύση

Πόσες φορές αισθανόμαστε τους μυς μας πιασμένους μετά το γυμναστήριο, ειδικά μετά από μακροχρόνια αποχή ή έπειτα από  ένα δυνατό ξεκίνημα ; Το «πιάσιμο» μετά την άσκηση είναι μια πολύ συνηθισμένη κατάσταση και παρουσιάζεται  ακόμη και στους πιο έμπειρους αθλητές γι’ αυτό μην αγχώνεστε καθόλου για κάτι που μπορείτε να ξεπεράσετε. Παλαιότερα πιστεύαμε ότι οφείλεται στη συγκέντρωση γαλακτικού οξέως στους μύες. Αυτό είναι αληθές αλλά κατά τη διάρκεια της άσκησης οι μυϊκές ίνες πιέζονται, «τραβιούνται», και οι πιο αδύναμες απ’ αυτές τραυματίζονται καθώς δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στο φορτίο της άσκησης. Ο οργανισμός αποκαθιστά με φυσικό τρόπο τις ίνες αυτές και τις αναδημιουργεί πιο ισχυρές – η διαδικασία αυτή ξεκινά 24 με 48 ώρες μετά την άσκηση και κατά τη διάρκειά της, δηλαδή για περίπου 2-4 μέρες, εμείς νιώθουμε «πιασμένοι».


 

Την επόμενη φορά όμως που ο μυς μας θα έχει το ίδιο φορτίο της άσκησης θα ανταπεξέλθει καλύτερα και με μερικές επαναλήψεις ακόμα θα δυναμώσει ώστε να αυξήσουμε την ένταση για να συνεχίσει να είναι αποτελεσματική η άσκηση . Στόχος στο γυμναστήριο μας Kinesis– Gym είναι η σωστή άσκηση και η αποφυγή τραυματισμών ,παρακάτω αναλύουμε μερικά απλά βήματα για να καταπολεμήσετε και να αποφύγετε τυχόν πιασίματα μετά την γυμναστική σας .


 

Όλοι μας θέλουμε να έχουμε ένα όμορφο και υγιή σώμα , μπορούμε να το αποκτήσουμε αν γυμναζόμαστε με πρόγραμμα . Η σωστή άσκηση αρχίζει με ήπιους ρυθμούς και αυξάνεται προοδευτικά.  Αρχίστε να γυμνάζεστε αργά ώστε να εξαλείψετε αυτό το αίσθημα δυσφορίας και να μειώσετε το πιάσιμο ειδικά αν είστε ακόμα αρχάριος στο γυμναστήριο .

Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η αποθεραπεία αφου ολοκληρώσουμε την προπόνησή μας ,οι διατάσεις σ αυτήν την περίπτωση είναι απαραίτητες . Για την αποφυγή τραυματισμών  κάντε ήπιες διατάσεις των μυών που πονάνε και μετά την τρίτη, τέταρτη μέρα ξεκινάτε με ήπια άσκηση.  Ο ρόλος των μυϊκών διατάσεων είναι πολύ σημαντικός, οι μυϊκές διατάσεις (stretching) μεταβάλλουν το μήκος του μυ με συμβάλλουν στην καλύτερη κινητικότητα των αρθρώσεων και την αποτελεσματική λειτουργία των κινητικών μηχανισμών του ανθρώπινου σώματος. Οι ήπιες διατάσεις θα σας βοηθήσουν να μειώσετε τον πόνο .


Μια πολύ καλή ιδέα για να ανακουφιστούμε από τον πόνο είναι να κάνουμε μασάζ, ορισμένες έρευνες έχουν δείξει ότι το μαλακό μασάζ στους κουρασμένους μυς βοηθά να μειωθεί το πιάσιμο κατά περίπου 30%. Ακόμα και χαλαρωτικό ντους ή μπάνιο θα μας βοηθούσε έπειτα από την γυμναστική ,αφού συμβάλλει στη συστολή των αιμοφόρων αγγείων, πράγμα που βοηθάει στην επαναφορά του αίματος από τα άκρα στη καρδιά.

Μην ξεχνάμε πως η ανάπαυση παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο ,  καλό θα ήταν  να αφήνετε μερικές μέρες κενό ανάμεσα στις επισκέψεις στο γυμναστήριο. Εξάλλου δύο με τρεις φορές την εβδομάδα είναι αρκετές για να κρατάμε το σώμα σας σε φόρμα και ευεξία. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω με σωστή διατροφή θα μας απαλλάξει από πόνους και το επιθυμητό αποτέλεσμα θα επιτευχθεί πιο γρήγορα .  Οι υδατάνθρακες βοηθούν το σώμα μας να καταπολεμήσει την κούραση, αναπληρώνοντας το γλυκογόνο που έχει ξοδέψει ο οργανισμός μας κατά τη διάρκεια της άσκησης. Παράλληλα η άπαχη πρωτεϊνη βοηθά τους μύες μας να επιδιορθώσουν τις μικρό φθορές τους και να γίνουν δυνατότεροι.


 

Αν ο πόνος και το πιάσιμο σε όλο το σώμα εντείνεται και δεν περνά τότε σίγουρα κάτι κάνουμε  λάθος με την άσκηση . Η υγεία μας είναι το πιο πολύτιμο πράγμα γι αυτό συνεργάσου μόνο με τους ειδικούς που θα σε καθοδηγήσουν και θα σου δείξουν σωστά πώς να κάνεις την προπόνηση σου .Οι πιο έμπειροι και πιστοποιημένοι γυμναστές μόνο στοKinesis –Gym …Σας περιμένουμε

About ΑΝΘΗ

You May Also Like