Μηχανήματα ή Ελεύθερα Βάρη;

 

 

varivselefthera4

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει έντονη διαμάχη στον χώρο της γυμναστικής μεταξύ μηχανημάτων και ελεύθερων βαρών. Ενώ για χρόνια την μάχη  κέρδιζαν οι μηχανές, πλέον τα ελεύθερα βάρη φαίνεται να μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι.  Σε αυτό το άρθρο θα παρουσιάσουμε τα υπέρ και τα κατά κάθε είδους εκγύμνασης έτσι ώστε στο τέλος  να μπορέσει κάποιος να επιλέξει την καταλληλότερη μορφή άσκησης που τον αντιπροσωπεύει.

 

Αρχικά, όμως, ας ξεχωρίσουμε τι εννοούμε με τον όρο «ελεύθερα βάρη» και τι με τον όρο «μηχανήματα».

  • Ελεύθερα βάρη είναι τα αντικείμενα που μπορούν να μετακινηθούν ελεύθερα σε ένα τρισδιάστατο χώρο (π.χ. αλτήρες, μπάρες, βαράκια).
  • Μηχανήματα είναι τα όργανα που δεν μπορούν να μετακινηθούν σε τρισδιάστατο χώρο, αλλά έχουν την ικανότητα να κινηθούν σε δύο διαστάσεις.

 

 

Πλεονεκτήματα Μηχανημάτων

Μειονεκτήματα Ελεύθερων
Ασφαλή και άνετη άσκηση Απαιτητική και δύσκολη άσκηση
Ευκολία στην αλλαγή επιβάρυνσης – κιλών Δυσκολία στην αλλαγή αντίστασης
Μπορείς να γυμναστείς και μόνος σου Σχεδόν πάντα σε ζευγάρι ή υπό την επίβλεψη κάποιου ειδικού
Τραυματίζεσαι πιο δύσκολα Τραυματίζεσαι πιο εύκολα
Εύκολη η χρήση τους από άπειρους ασκούμενους και με χαμηλή τεχνική Δύσκολη η χρήση από άπειρους ασκούμενους και με χαμηλή τεχνική
Με σωστή επίβλεψη μπορούν να χρησιμοποιηθούν από έφηβους και ηλικιωμένους Δεν ενδείκνυται για μικρές ηλικίες και μεσήλικες
Πλεονεκτήματα Ελεύθερων

Μειονεκτήματα Μηχανημάτων
Πιο φθηνά να τα αγοράσεις Πιο ακριβά για να τα αποκτήσεις
Ποικιλία κινήσεων, μυικών ομάδων και εύρους κίνησης Τυποποιημένη και απομονωμένη άσκηση
Περισσότερα οφέλη Λιγότερα οφέλη
Χρησιμοποιούνται από μικρότερη μερίδα ανθρώπων και σε ώρες αιχμής του γυμναστηρίου μπορείς να εκτελέσεις ευκολότερα το πρόγραμμα Χρησιμοποιούνται από μεγάλη μερίδα ανθρώπων και σε ώρες αιχμής του γυμναστηρίου είναι δύσκολο να μείνεις στο πρόγραμμα σου χρονικά κα πρακτικά

 

 

 

 

varivselefthera1

Συμπεράσματα

 

Όπως φαίνεται και από τον παραπάνω πίνακα, τα οφέλη των δυο ειδών προπόνησης είναι αναμφισβήτητα, ενώ ο συνδυασμός τους αποτελεί την ιδανική επιλογή. Αν όμως πρέπει να επιλέξουμε ένα από τα δυο είδη προπόνησης, τα ελεύθερα βάρη είναι αυτά που έχουν ένα μικρό προβάδισμα. Αυτό λόγω της ελευθερίας στην κίνηση η οποία προσομοιώνει την άσκηση με τη φυσική δραστηριότητα. Δεν είναι τυχαίο, αλώστε , ότι οι σπουδαιότερες εταιρίες οργάνων γυμναστικής κατασκευάζουν πλέον μηχανές με φυσική σχεδόν κίνηση. Το συγκεκριμένο είδος προσφέρει εξαιρετικής ποιότητας λειτουργική προπόνηση (περιορίζοντας αρκετά τις πιθανότητες τραυματισμού. Τέλος δεν θα πρέπει να αγνοήσουμε ότι οι ελεύθερες αντιστάσεις προϋποθέτουν άρτια τεχνική, ενώ η παρουσία προπονητή ή συνασκούμενου είναι αδιαπραγμάτευτη. H απόφαση είναι δική σας!!!

 

 

 

 

 

About ΑΝΘΗ

You May Also Like