Κύφωση, Σκολίωση, Λόρδωση – Ασκήσεις που προάγουν ορθοσωμία

ΚΥΦΩΣΗ

Η κύφωση είναι η υπερβολική ανάπτυξη του θωρακικού κυρτώματος της σπονδυλικής στήλης. Οπτικά μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι το πάνω μέρος του σώματος – ωμική ζώνη, παρουσιάζει μια κλίση προς τα εμπρός.

Η Κύφωση προκαλείται κυρίως λόγω κακής στάσης σώματος, της θέσης του σώματος στο γραφείο, οι πολλές ώρες στον υπολογιστή, καθώς επίσης και σε ανατομική ανωμαλία της σπονδυλικής στήλης.

Ποιες αλλαγές δέχεται το σώμα μας στην κύφωση

  • Βράχυνση (βράχυνση είναι το ΄΄μάζεμα΄΄ των μυών, το οποίο προκαλεί μείωση στο εύρος κίνησης μιας άρθρωσης) σε: θωρακικούς μύες, πρόσθιο δελτοειδή, άνω μοίρα τραπεζοειδή
  • Αδυναμία (ατροφία) σε: έξω στροφείς μύες (οπίσθιος δελτοειδής, υπακάνθιος, ελάσσων στρογγύλος), μεσαία και κάτω μοίρα τραπεζοειδή, ρομβοειδή

Ασκησιολόγιο για την βελτίωση της κύφωσης

Ασκήσεις οι οποίες ενδυναμώνουν το πάνω μέρος της πλάτης όπως για παράδειγμα μηχάνημα πλάτης με ανοικτή λαβή (αγκώνες στο ύψος του ώμου), σκυφτές άρσεις αλτήρων για οπίσθιο δελτοειδή κα. Γενικά θα πρέπει να εκτελούνται ασκήσεις οι οποίες να προκαλούν προσαγωγή της ωμοπλάτης, δηλαδή να συνπλησιάζουν οι δύο ωμοπλάτες μεταξύ τους.

ΛΟΡΔΩΣΗ

 

Είναι η υπερβολική ανάπτυξη του οσφυικού κυρτώματος της σπονδυλικής στήλης

Οπτικά μπορεί κανείς να παρατηρήσει μετατόπιση λεκάνης, αύξηση του κυρτώματος στην οσφυϊκή μοίρα. Η κοιλιά βρίσκεται μπροστά και κάτω. Οι γλουτιαίοι προέχουν πίσω και πάνω.

Προκαλείται απο καθιστική ζωή, κληρονομική προδιάθεση,αδυναμία κοιλιακών μυών, κακή στάση του σώματος απο συνήθεια.

Επίδραση στο σώμα

  • Βράχυνση (μάζεμα) σε: λαγονοψωίτη, ορθό μηριαίο, δικέφαλου μηριαίου, ραχιαίων. Θα πρέπει να υπάρχει ειδικό ασκησιολόγιο, όπου να δίνεται έμφαση στην διάταση των πιο πάνω μυικών ομάδων.
  • Αδυναμία σε: κοιλιακούς, ραχιαίους, γλουτούς. Αντίστοιχα, σε αυτές τις μυικέ ομάδες θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε ασκήσεις ευλυγισίας.

ΣΚΟΛΙΩΣΗ

Είναι η υπερβολική ανάπτυξη των πλάγιων κυρτωμάτων της σπονδυλικής στήλης.

Μερικοί απλοί τρόποι διαπίστωσης

  • Παρατηρούμε τη διαγραφόμενη κλίση του αθλουμένου, αφού κάνει ελαφρυά δίπλωση.
  • Ο ένας ώμος είναι πιο ψηλά απο τον άλλο.
  • Υπάρχει κλίση προς τη μια πλευρά του σώματος
  • Το ένα χέρι φτάνει πιο μακρυά απο το άλλο
  • Διαφορετική θέση της θηλής των μαστών

Βασικά αίτια

  • Η κακή στάση του σώματος κατά την όρθια στάση, βάδιση, κάθισμα.
  • Αντισταθμιστικά (π.χ. κοντό σκέλος)
  • Διάφοροι τραυματισμοί της σ.σ.
  • Ασύμμετρη κατανομή εξωτερικών επιβαρύνσεων σε καθημερινές δραστηριότητες ιδιαίτερα στην παιδική ηλικία όπου αναπτύσσεται το σώμα.
  • Το πρόγραμμα άσκησης

Το πρόγραμμα άσκησης θα πρέπει να γίνει με σκοπό να βελτιώση την πλάγια κλίση του σώματος, όσο γίνεται σε μεγαλύτερο βαθμό. Η άσκηση μπορεί να επηρεάσει θετικά στο στο μυικό σύστημα. Στην πλευρά όπου ο ένας ώμως βρίσκεται ψηλότερα απο τον άλλο, θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε ασκήσεις που βελτιώνουν την ενδυνάμωση, ενώ η πλευρά όπου ο ώμως είναι χαμηλότερος, θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε ασκήσεις διατάσεων, Θα πρέπει επίσης να αποφύγει κανείς ασκήσεις όπου απαιτείται ταυτόχρονη κίνηση και στις δύο ωμοπλάτες. Είναι προτιμότερη η χρησιμοποίηση αλτήρων, όπου η κίνηση γίνεται ανεξάρτητα.

 

ΠΗΓΗ:://www.fit-blaster.com

About Kinesis Gym

You May Also Like