Καθιστική ζωή, πόσο μας βλάπτει ;

 

Κι εκεί που καθόμασταν ήσυχα ήσυχα και απολαμβάναμε τις χαλαρές ώρες του καθισιού, έρχονται τα αποτελέσματα μεγάλων ερευνών να μας αναστατώσουν. Ο καναπές και η καρέκλα αποδεικνύονται το ίδιο επικίνδυνα για τον παγκόσμιο πληθυσμό με το κάπνισμα και την παχυσαρκία.

Δεν είναι τυχαίος ο ολοένα αυξανόμενος αριθμός των ατόμων, που έχουν προβλήματα με τη μέση τους και γενικά με τη σπονδυλική τους στήλη. Πολλαπλά είναι, τα τελευταία χρόνια, τα φαινόμενα των φλεβικών θρομβώσεων που πολλές φορές καταλήγουν σε πνευμονική εμβολή.


Οι αιτίες της καθιστικής ζωής πολλές και το φαινόμενο στις μέρες μας έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις . Οι συνθήκες εργασίας τις τελευτές δεκαετίες έχουν αλλάξει ριζικά, οι νέες τεχνολογίες πλέον, είναι η κινητήρια δύναμη της παραγωγικότητας και της ανάπτυξης. Οι εργαζόμενοι σήμερα καλούνται να εργάζονται καθιστοί για πολλές ώρες την ημέρα, επιλέγοντας τις περισσότερες φορές να μη διακόπτουν ούτε για το μεσημεριανό τους γεύμα. Η πολύωρη παραμονή στην ίδια στάση στο γραφείο έχει τα ίδια αποτελέσματα με το γνωστό ‘σύνδρομο της οικονομικής θέσης’ στα ταξίδια με το αεροπλάνο. Επίσης, για κάθε επιπλέον ώρα ακινησίας αυξάνεται κατά 20% ο κίνδυνος εμφάνισης θρομβώσεων.

Το θέμα δεν είναι μόνο πόσες ώρες καθόμαστε, αλλά και πού καθόμαστε. Οι ώρες που περνάμε καθιστοί μπροστά στην τηλεόραση στοιχίζουν περισσότερο στην υγεία μας από ό,τι αν καθόμασταν κάπου αλλού. Όταν, για παράδειγμα,  δουλεύουμε καθιστοί, όλο και κινούμαστε λίγο (γράφουμε, μιλάμε στο τηλέφωνο, ψάχνουμε κάτι στα συρτάρια μας κ.λπ.). Στον καναπέ, όμως, με την τηλεόραση ανοιχτή, βασιλεύει πλήρης ακινησία,  η οποία συχνά συνοδεύεται και από την κατανάλωση ανθυγιεινών σνακ.

Η επαναλαμβανόμενη καθημερινά στάση του σώματος, για πολλές ώρες την ημέρα και για πολλά χρόνια δημιουργεί διάφορες προσαρμογές στους μύες και τον σκελετό, καθώς και στα άλλα οργανικά συστήματα του οργανισμού μας. Αυτές οι προσαρμογές είναι αιτία για σοβαρά προβλήματα υγείας και μείωση της ποιότητας ζωής. Ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι τα αρνητικά αυτά αποτελέσματα δεν τα βλέπουμε άμεσα αλλά πολύ αργότερα, με όλες τις συνέπειες.


 

Καθώς ανακαλύπτουμε όλο και πιο πολλές αρνητικές συνέπειες από την καθιστική ζωή δημιουργούνται νέες τάσεις και οι ειδικοί επικεντρώνονται ώστε να βρεθούν λύσεις . Όπως τονίζουν οι ειδικοί όμως η σωτηρία βρίσκεται στην άσκηση , όσο περισσότερη δραστηριότητα υπάρχει μέσα στη μέρα μας, τόσο το καλύτερο: Περπατάμε λίγο παραπάνω για να πάμε στη δουλειά μας. Σηκωνόμαστε κάθε μισή με μία ώρα και περπατάμε μερικές δεκάδες μέτρα. Βάζουμε τη συστηματική άσκηση στη ζωή μας.

Τα οφέλη της τακτικής άσκησης είναι τόσα πολλά που σίγουρα αξίζει την προσπάθεια. Αρχικά  βελτιώνει τη διάθεση, βελτιώνει τον ύπνο και μας δίνει περισσότερη ενέργεια, η σωματική δραστηριότητα παράγει  διάφορες χημικές ουσίες στον εγκέφαλο που σας τονώνει  την διάθεση και αυτοπεποίθηση, διώχνει το άγχος και σας χαλαρώνει.

Η τακτική άσκηση βοηθά στην απώλεια βάρους. Όσο πιο έντονη η σωματική δραστηριότητα τόσο περισσότερες θερμίδες καίγονται.  Ακόμα περισσότερο, η άσκηση καταπολεμά ασθένειες. Η τακτική σωματική άσκηση αποτρέπει  ένα  ευρύ φάσμα προβλημάτων υγείας όπως εγκεφαλικά επεισόδια, καρδιαγγειακές παθήσεις,  σακχαρώδη διαβήτη, κατάθλιψη, ορισμένα είδη καρκίνου, και αρθρίτιδα.


 

Εμείς στο γυμναστήριο Kinesis – Gym θα σε βοηθήσουμε δίνοντας κίνητρα  να σηκωθείς επιτέλους από τον καναπέ  για να γυμνάσεις το σώμα σου τόσο για το αισθητικό κομμάτι όσο και γιατί συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας!!

 

About ΑΝΘΗ

You May Also Like