Η κατάλληλη διατροφή στο κρύο

Η πτώση της θερμοκρασίας μαζί με τις εποχιακές ασθένειες ρίχνουν την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος. Η λύση σε όλο αυτό είναι η σωστή και ισορροπημένη διατροφή  τόσο για την προστασία του οργανισμού μας από τις ιώσεις, όσο και για την διατήρηση του σωματικού μας βάρους. Τα τρόφιμα που αναζητά ο άνθρωπος το χειμώνα είναι κυρίως αυτά που περιέχουν περισσότερα λιπαρά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταναλώνετε μόνο τροφές που περιέχουν λίπος. Ένας οργανισμός για να είναι υγιείς και να μπορεί να αντιμετωπίσει το κρύο πρέπει να λαμβάνει και τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως τις βιταμίνες (Α, E, C), καθώς και τις πρωτεΐνες.


 

Κατά τους χειμερινούς μήνες, λόγω της μείωσης της θερμοκρασίας οι θερμιδικές ανάγκες του οργανισμού είναι αυξημένες, καθώς ο μεταβολισμός επιταχύνεται. Κατά την περίοδο αυτή, οι διατροφικές συνήθειες συνήθως διαφοροποιούνται σε σχέση με τις άλλες εποχές του χρόνου, λόγω της μειωμένης λήψης υγρών, αλλά και εξαιτίας της μεγαλύτερης ποσότητας και της διαφορετικής ποιότητας του φαγητού εξαιτίας της μείωσης της θερμοκρασίας. Ο μεταβολισμός του ανθρώπου αυξάνεται ελαφρώς και υπάρχει τάση για περισσότερες καύσεις απ’ ότι συνήθως για να κρατήσει ο οργανισμός την θερμότητα του και αυτό αυξάνει και την πείνα.


 

Ας δούμε αναλυτικά τις τροφές που θα μας προφυλάξουν από τις χαμηλές θερμοκρασίες:

Οι υδατάνθρακες αποτελούν το πρώτο καύσιμο που χρησιμοποιεί ο οργανισμός. Πρέπει, λοιπόν, να υπάρχουν στη διατροφή μας τροφές με σύνθετους υδατάνθρακες όπως τα ολικής αλέσεως δημητριακά, τα όσπρια κα. Τα συγκεκριμένα τρόφιμα, πέρα από την ενέργεια, περιέχουν μια πληθώρα θρεπτικών συστατικών χρήσιμων για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Προσοχή όμως τα λίπη δεν υπάρχει λόγος να αυξηθούν περισσότερο από τις συνηθισμένες συστάσεις.

Σημαντική για την αντιμετώπιση του κρύου είναι και η βιταμίνη C . Τα εσπεριδοειδή είναι ιδανικά για να αυξηθεί η ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης C, που ως γνωστόν ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Φρούτα όπως το ακτινίδιο και το πορτοκάλι είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Έτσι τις κρύες ημέρες του χειμώνα καλό είναι να ξεκινάμε την ημέρα μας με μια φρεσκοστυμμένη πορτοκαλάδα που και βιταμίνη C περιέχει και ενυδατώνει τον οργανισμό, βοηθώντας να αποφύγουμε την ενοχλητική απολέπιση του δέρματος.

Ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων σταματά να καταναλώνει νερό λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας του χειμώνα με αποτέλεσμα οι ζεστές σούπες να αποτελούν την ιδανική τροφή ενυδάτωσης την χειμερινή περίοδο. Οι σούπες ενισχύουν το ανοσοποιητικό, και είναι το όπλο στην μάχη που δίνει ο οργανισμός απέναντι στις ιώσεις αφού συνδυάζουν τον υδατάνθρακα με την πρωτεΐνη. Η κοτόσουπα, η ψαρόσουπα και η κρεατόσουπα είναι ιδανικές επιλογές για να ενισχύσουν την άμυνα του οργανισμού μας. Οι σούπες λαχανικών όπως η κρεμμυδόσουπα είναι εξίσου καλή επιλογή για να ζεσταθούμε προσωρινά αφού είναι χαμηλές σε θερμίδες, όμως η αύξηση της θερμοκρασίας στο σώμα είναι προσωρινή και δεν διαρκεί πολύ.


Εκτός από τις ζεστές σούπες μια καλή επιλογή είναι και τα όσπρια χωρίς να μας προσδίδει πολλές θερμίδες . Η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες (4 g ανά 100 γρμ. καλύπτουν περίπου το 15% των ημερήσιων αναγκών) συμβάλλει στην καλή απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και στην καλή πέψη.

Επίσης το πράσινο τσάι είναι απαραίτητο κατά τους χειμερινούς μήνες γιατί είναι πλούσιο σε κατεχίνες, ουσίες με έντονη αντιοξειδωτική δράση που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Ακόμα  περιέχει καφεΐνη, μια διεγερτική ουσία που αυξάνει την ενεργητικότητα του ατόμου, αυξάνει την θερμοκρασία του σώματος και τον μεταβολισμό. Γενικότερα να  προτιμάτε τα ζεστά ροφήματα ,όμως πρέπει να είστε αρκετά προσεκτικοί γιατί πολλά απ αυτά περιέχουν πολλές θερμίδες . Να επιλέγετε  πάντα τα απλά ροφήματα όπως σκέτο καφέ, τσάι, χαμομήλι και να αποφεύγετε αυτά που έχουν πολύ γάλα, ζάχαρη και σαντιγύ.


 

Κρατήστε αυτές τις χρήσιμες συμβουλές απ εμάς και να θυμάστε πάντα πως η διατροφή αποτελεί ένα σημαντικό, χρήσιμο και εξαιρετικά ενδιαφέρον κομμάτι της ζωής μας, αφού παίζει πρωταρχικό ρόλο στη σωματική και ψυχική υγεία, αλλά και στην θωράκιση του οργανισμού μας έναντι του κρύου. Γι’ αυτό και πρέπει να περιλαμβάνει επαρκείς ποσότητες και ποικιλία τροφών, ώστε να μπορεί ο οργανισμός μας να ανταπεξέλθει στο κρύο και να επιτελέσει τις μεταβολικές του λειτουργίες.

* Για περισσότερες συμβουλές διατροφής η διατροφολόγος του γυμναστηρίου μας Kinesis -Gym είναι στην διάθεση σου !!

 

About ΑΝΘΗ

You May Also Like