Γιατί να μην παραλείπετε ποτέ την προθέρμανση σας ;

Eπειδή η «καλή αρχή είναι το ήμισυ του παντός», έτσι και η προθέρμανση αποτελεί το βασικό στοιχείο για το σχεδιασμό και την έναρξη ενός σωστού προγράμματος άσκησης. Για να αποφύγετε τα μικροπιασίματα ή τους τραυματισμούς και τις θλάσεις στους μυς, θα πρέπει πρώτα να είστε σίγουροι ότι προετοιμαστήκατε κατάλληλα σωματικά και ψυχολογικά για να δεχτείτε την επιβάρυνση του υπόλοιπου προγράμματος.

Mε την έννοια προθέρμανση εννοούμε την ελαφριά μυϊκή προσπάθεια με την οποία προετοιμάζεται το νευρομυϊκό σύστημα για την εντονότερη μυϊκή άσκηση που θα ακολουθήσει. H προθέρμανση μπορεί να χωριστεί σε δύο μέρη: στη πνευματική προθέρμανση και την σωματική προθέρμανση.


Πνευματική προετοιμασία

Η προθέρμανση αποτελεί μια προετοιμασία του μυαλού μας εκτός από του σώματός μας. Όταν επιλέγουμε κάποια  επίπονη άσκηση, όπως έντονο πρόγραμμα αερόμπικ ή βάρη, το σώμα μας βιώνει έντονο στρες. Όπως καταλαβαίνουμε  , μια σωστή προθέρμανση και ψυχική προετοιμασία θα μας βοηθήσει να αντέξουμε την άσκηση και να επωφεληθούμε από το δυσκολότερο κομμάτι της γυμναστικής μας.

Σωματική προετοιμασία

Το δεύτερο και πιο σημαντικό  σκέλος της προθέρμανσης αφορά την προετοιμασία του σώματος. Όταν κάνουμε προθέρμανση 5 με 10 λεπτά αυξάνουμε σταδιακά την κυκλοφορία του αίματός μας στους μύες, στους τένοντες και στους συνδέσμους. Οι παλμοί της καρδιάς αυξάνονται επίσης σταδιακά. Οι μύες χρειάζονται προθέρμανση για να αποφευχθούν τραυματισμοί, οι τένοντες και οι σύνδεσμοι γίνονται πιο ελαστικοί και μειώνεται ο κίνδυνος να πάθουν κάποια ρήξη.


Παρακάτω ακολουθούν κάποιες σημαντικές συμβουλές που πρέπει όλοι να ακολουθούμε όταν γυμναζόμαστε .

  • Ξεκινήστε σωστά τη γυμναστική σας, φορώντας τον κατάλληλο ρουχισμό, έχοντας μαζί σας ένα μπουκάλι νερό και αφιερώνοντας τα πρώτα λεπτά στην προθέρμανση.
  • Δώστε στο σώμα σας τον κατάλληλο χρόνο να προσαρμοστεί όχι μόνο σωματικά αλλά και ψυχολογικά, κάνοντας τέτοια προθέρμανση που να ταιριάζει στο είδος της άσκησης που θα ακολουθήσει.
  • Ξεκινήστε αργά και αυξήστε σταδιακά την ένταση, έτσι ώστε να προσαρμόσετε τον οργανισμό σας στον αερόβιο μεταβολισμό.
  • Προσοχή στην απότομη αύξηση των καρδιακών παλμών καθώς και στις αρρυθμίες.
  • Σε περίπτωση που ο χρόνος σας είναι περιορισμένος, η συμβουλή μας είναι να μειώσετε ή να αφαιρέσετε κάποιες ασκήσεις από το κυρίως πρόγραμμα και να εκτελέσετε κανονικά την προθέρμανση.
  • Aφού ολοκληρώσετε την προθέρμανση, μπορείτε να αφιερώσετε 5 λεπτά σε μια σειρά διατατικών ασκήσεων, ειδικά για τις μεγάλες μυϊκές ομάδες.

About ΑΝΘΗ

You May Also Like