Ασκήσεις με έμφαση στην αντοχή

Η άσκηση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην προαγωγή και διατήρηση της υγείας, και επομένως, πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του ατόμου. Η γυμναστική χωρίζεται σε τέσσερις κατηγορίες : γυμναστική με έμφαση στη δύναμη, στην ισορροπία, στην ευλυγισία και στην αντοχή.

Για να πετύχουμε  τους στόχους μας και να έχουμε ένα όμορφο αλλά και υγιές σώμα πρέπει να συνδυάζουμε και τα τέσσερα είδη ,χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε  υπερβολές και να εντάσσουμε καθημερινά στο πρόγραμμα γυμναστικής μας και τα τέσσερα είδη. Η ποικιλία  ασκήσεων στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα καταφέρνει να διατηρεί το σώμα μας  σε φόρμα και να είναι υγιές. Αυτή η εναλλαγή  και η ποικιλία των ειδών άσκησης κρατάει το ενδιαφέρον μας ζωηρό και δεν βαριόμαστε .


 

Σήμερα θα δώσουμε έμφαση  στην άσκηση με αντοχή , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα υπόλοιπα είδη ασκήσεων δεν είναι εξίσου σημαντικά .Η άσκηση με έμφαση στην αντοχή ονομάζεται επίσης και αεροβική άσκηση. Περιλαμβάνει ασκήσεις οι οποίες αυξάνουν το ρυθμό αναπνοής και των χτύπων της καρδιάς, όπως το περπάτημα, το τρέξιμο, η ποδηλασία, ο χορός κ.α .

Η αεροβική άσκηση είναι πολύ σημαντική, διότι κινούνται ρυθμικά και επαναλαμβανόμενα μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματος, με συνέπεια την ταχύτερη καύση θερμίδων, που ευνοεί περισσότερο την προσπάθεια να χάσουμε βάρος. Συμβάλει στην γενικότερη βελτίωση της φυσική μας κατάστασης και διατηρεί την καρδιά, τους πνεύμονες και το κυκλοφοριακό σύστημα υγιή. Όσοι κάνουν ασκήσεις με έμφαση στην αντοχή μειώνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης πολλών προβλημάτων υγείας, όπως ο διαβήτης, η καρδιαγγειακή νόσος και το εγκεφαλικό. Με την αερόβια άσκηση  δηλαδή πετυχαίνουμε μια δυνατότερη καρδιά αφού  ο καρδιακός μυς δυναμώνει και αυξάνει σε μέγεθος, για να βελτιώσει την ικανότητά του να διοχετεύει αίμα και μειώνοντας την καρδιακή συχνότητα ηρεμίας.


Ενισχύοντας την αντοχή μας βελτιώνουμε και τον τρόπο ζωής μας, καθώς μπορούμε να ανταπεξέλθουμε καλύτερα στις καθημερινές δουλειές και υποχρεώσεις μας. Ωστόσο, πολλές ερωτήσεις δημιουργούνται και τίθεται το μεγάλο ερώτημα σχετικά με ποια είναι η κατάλληλη άσκηση για τον καθένα ξεχωριστά. Αν ξεκινάμε τώρα την αεροβική άσκηση, μετά από μεγάλο διάστημα καθιστικής ζωής, δεν πρέπει να βιαστούμε,   το έντονο περπάτημα το ποδήλατο θα ήταν καλή επιλογή για αρχή . Ας δώσουμε στο σώμα μας τη δυνατότητα να προσαρμοστεί σταδιακά, για να αποφύγουμε έτσι μικροπιασίματα και τραυματισμούς. Ακόμη και  30 λεπτά την ημέρα σε μέτριους ρυθμούς αρκούν και τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά.. Στόχος μας πρέπει να είναι να φτάσουμε να γυμναζόμαστε 5 ημέρες την εβδομάδα, όμως οι στόχοι που θέτουμε πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και να προσαρμόζονται στην κατάσταση της υγείας μας και τις ικανότητές μας .

Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι όταν η άσκηση διέπεται από κάποιους κανόνες ασφαλείας, οι οποίοι πρέπει να τηρούνται, τότε ενδείκνυται γενικά για όλους τους υγιείς ανθρώπους . Όταν νιώσουμε έτοιμοι να γυμναστούμε περισσότερο, μπορούμε να αυξήσουμε την απόσταση, το χρόνο, τη συχνότητα ή τη δυσκολία της αγαπημένης μας αεροβικής άσκησης. Είναι προτιμότερο αρχικά να αυξήσουμε το χρόνο των ασκήσεων και στη συνέχεια τη δυσκολία και την ένταση.


Μερικοί άνθρωποι είναι επιφυλακτικοί να γυμναστούν μετά από ένα καρδιακό επεισόδιο ή εγκεφαλικό όμως δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας . Αντίθετα, η συχνή φυσική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πιθανότητας εκδήλωσης αντίστοιχου επεισοδίου.


Στο γυμναστήριο μας Kinesis- Gym οι έμπειροι εκπαιδευτές είναι στην διάθεση σου για να σου  βγάλουν ένα πλήρη πρόγραμμα άσκησης που να συνδυάζει όλα τα είδη γυμναστικής  .Μην ξεχνάς πως τα οφέλη που προσφέρει η άσκηση είναι άπειρα και δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για κανέναν να στερεί από τον εαυτό του τα ευεργετικά της αποτελέσματα.

About ΑΝΘΗ

You May Also Like