4 τροφές που «βάζουν φωτιά» στον μεταβολισμό

4 τροφές που «βάζουν φωτιά»  στον μεταβολισμό

 

 

Τι είναι ο μεταβολισμός;

Ο μεταβολισμός είναι μια αρκετά πολύπλοκη βιοχημική διαδικασία στον οργανισμό μας, κατά την οποία το σώμα μας «καίει» θερμίδες από το φαγητό που καταναλώνεται, και χρησιμοποιώντας οξυγόνο παράγει ενέργεια. Αυτή η ενέργεια, χρησιμοποιείται από το σώμα ώστε να εκτελέσει όλες τις απαραίτητες για αυτό. Ο ρυθμός με τον οποίο το σώμα μας μετατρέπει τις θερμίδες σε ενέργεια είναι γνωστός ως Βασικός Μεταβολικός Ρυθμός. Με απλά λόγια λοιπόν, ο μεταβολισμός παρέχει τα «καύσιμα» για το σώμα μας, με τις διάφορες λειτουργίες του

Ο Μεταβολικός Ρυθμός διαφέρει από άτομο σε άτομο. Η ηλικία και το φύλο παίζουν σημαντικό ρόλο στον μεταβολικό ρυθμό: οι άνδρες π.χ.  χάνουν ευκολότερα βάρος σε σχέση με τις γυναίκες, λόγω της σύστασης του σώματός τους – έχουν περισσοτερη μυϊκή μάζα εκ φύσεως. Επίσης, όσο κάποιος μεγαλώνει το σώμα του χάνει σιγά σιγά τη δυνατότητα που είχε παλαιότερα να «καίει» θερμίδες.

 

metavolismos4

 

Πώς μπορούμε λοιπόν να ενισχύσουμε τον μεταβολισμό μας;

Αρχικά μέσω της άσκησης: Η καθημερινή άσκηση μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον βασικό μεταβολικό ρυθμό.

Εν συνεχεία, μέσω της διατροφής: Συγκεκριμένες τροφές, φαίνεται να επηρεάζουν το πόσο αποτελεσματικά το σώμα μας μεταβολίζει το λίπος και σε συνδυασμό με τακτική άσκηση μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυσή του.

 

 

Ποιες είναι αυτές οι τροφές;

metavolismos1

Καυτερή πιπεριά:  περιέχει ως συστατικό τη λεγόμενη καψαϊκίνη, μια ουσία που έχει συνδεθεί με την ενίσχυση των καύσεων. Μάλιστα, έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση καυτερής πιπεριάς, καθώς και των παραγώγων της, όπως είναι η σος ταμπάσκο, μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση του μεταβολισμού ακόμα και 2 ώρες μετά το γεύμα. Η καυτερή πιπεριά θεωρείται ιδιαίτερα ωφέλιμη για όσους καταναλώνουν πολλά λιπαρά, αφού, βάσει ερευνών, όταν καταναλώνουμε καψαϊκίνη στο πλαίσιο μιας διατροφής πλούσιας σε λίπος, η δραστική αυτή ουσία μπορεί να ενισχύσει την οξείδωση του λίπους στον λιπώδη ιστό και να οδηγήσει σε μείωση του κοιλιακού λίπους.

Συμβουλή! Αν δεν έχετε ευαισθησία στο στομάχι και το έντερο, χρησιμοποιήστε την καυτερή πιπεριά στη μαγειρική σας, προσθέτοντάς την π.χ. στη σάλτσα για τα μακαρόνια ή την πίτσα σας.

 

 

 

metavolismos2

Κάρι: φημίζεται για τις ευεργετικές του ιδιότητες όσον αφορά την ενίσχυση του μεταβολισμού. Η κουρκουμίνη, το κύριο συστατικό του, στο οποίο οφείλεται και το ζωηρό κίτρινο χρώμα του, πέραν της ιδιότητάς της ως χρωστικής ουσίας, φαίνεται πως μπορεί να συμβάλλει και στον περιορισμό της αποθήκευσης λίπους.

Συμβουλή! Προσθέστε κάρι σε κρέατα και ρύζι ή σε ριζότο με λαχανικά. Ταιριάζει επίσης σε σάλτσες έθνικ κουζίνας με ντομάτα, ενώ γνωστοί σεφ το συνδυάζουν με γάλα καρύδας. Μια ενδιαφέρουσα πρόταση είναι να το δοκιμάσετε με ρεβίθια και σπανάκι. Θα βρείτε τη συνταγή εδώ:

 

 

 

metavolismos3

Πράσινο τσάι:  έχει ανακηρυχτεί σε μέγα σύμμαχο του μεταβολισμού, ιδιότητα που φαίνεται πως έχει βάση, ωστόσο μάλλον δεν είναι τόσο έντονη, καθώς τα επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι ναι μεν αυξάνει τον μεταβολισμό, αλλά σε μικρό βαθμό (περίπου 3-5%). Η συγκεκριμένη δράση του πράσινου τσαγιού αποδίδεται στις κατεχίνες που περιέχει, τα αντιοξειδωτικά δηλαδή συστατικά που φαίνεται πως εμπλέκονται στις διαδικασίες της λιπόλυσης και της θερμογένεσης.

Συμβουλή!! Πέραν της δράσης του στον μεταβολισμό, το πράσινο τσάι μπορεί να σας βοηθήσει να αντικαταστήσετε θερμιδογόνα ροφήματα, αλλά και να σας ενυδατώσει, συμβάλλοντας έτσι σε μια συνολικά πιο ολιγοθερμιδική διατροφή.

 

 

Ξίδι: το οξικό οξύ, συστατικό του ξιδιού, μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια λιπώδους ιστού, κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς.

Συμβουλή!  Προσθέστε ξίδι στις σαλάτες και στα φαγητά σας (π.χ. όταν πλάθετε κιμά για μπιφτέκια ή μέσα στις φακές), δοκιμάζοντας διάφορες ποικιλίες, από το κλασικό ξίδι μέχρι το λευκό ή το βαλσάμικο.

About ΑΝΘΗ

You May Also Like