ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΙΜΑΡΓΙΑΣ

 

Πολλοί είναι αυτοί οι άνθρωποι που έχουν επιτακτική τάση για φαγητό κυρίως από τις απογευματινές ώρες και μετά. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους (π.χ σε αννοία , σε εκτόνωση του stress μετα την εργασία , στην επιβράβευση μετά από μια κουραστική ημέρα και πολλά άλλα.)
Πριν περιγράψουμε τους τρόπους αντιμετώπισης θα πρέπει να διαχωρίσουμε το είδος της κατάστασης. Είναι πείνα ή λαιμαργία αυτό που νοιώθουμε ;

1)  Πείνα : Μια κατάσταση κατά την οποία απλά θέλουμε να γεμίσουμε το στομάχι μας με οτιδήποτε φαγώσιμο.

2 ) Λαιμαργία : Μια κατάσταση κατά την οποία αναζητούμε συγκεκριμένη λιχουδιά π.χ παγωτό, σοκολάτα κ.λ.π

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Πως τα αντιμετωπίζουμε :

Αποφύγετε την επαφή με την κουζίνα και γενικά το ψυγείο . Εφόσον ο καιρός και η διάθεση επιτρέπει απομακρυνθείτε από τον πειρασμό , αν είναι δυνατόν και από το σπίτι ( π.χ βόλτα, γυμναστήριο κ.α )
Εφόσον δεν μπορείτε να βγείτε εκτός σπιτιού ασχοληθείτε με την αυτοφροντίδα σας ή με κάποιο χόμπι (π.χ ένα χαλαρωτικό μπάνιο-περιποίηση σώματος , ανάγνωση ενός ενδιαφέροντος βιβλίου, ζωγραφική , «παίζουμε το γιατρό» με τον/την σύντροφο)

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Εάν παρόλα αυτά συνεχίζετε να έχετε έντονη επιθυμία για φαγητό τότε :

1)  Εφόσον πείνα : Προσπαθήστε να καταναλώσετε τροφές χαμηλής θερμιδικής αξίας όπως :

α)  Αγγουράκια – καρωτάκια με ξύδι και λεμόνι
β)  Φρούτα (σε λογική ποσότητα !!!)
γ)  Μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης με λίγο τυρί χαμηλών λιπαρών π.χ κατίκι Δομοκού, Cottage Cheese, κασέρι χαμηλών λιπαρών σε φέτες
δ)  Μια μπάρα δημητριακών με βάση το μέλι
γ)  Μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης με ένα κουτ.γλυκού μέλι

2) Εφόσον λαιμαργία : Χρησιμοποιήστε τη μέθοδο της Χρονοκαθυστέρησης

Εφόσον η τάση για κατανάλωση μιας τροφής είναι πολύ εντονη και σας καταπιέζει ιδιαίτερα ,τότε είναι απαραίτητη η ελεγχόμενη κατανάλωση της , έτσι ώστε να μην υπάρξουν ξεσπάσματα υπερφαγίας στη συνέχεια. Αυτό όμως πρέπει να γίνει ελεγχόμενα με την μέθοδο της Χρονοκαθυστέρησης.
Έτσι λοιιπόν πρίν πάρετε στα χέρια σας αυτόν τον «πειρασμό» αναμένετε με το ρολόι ακριβώς 10 λεπτά. Εφόσον μπορείτε να επαναλάβετε τη διαδικασία χωρίς να καταπιεστήτε ιδιαίτερα το πράτετε.

Με αυτόν τον τρόπο:

1)  Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να γλιτώσετε από τον πειρασμό (π.χ απομάκρυνση από τον «τόπο του εγκλήματος» , υποχώρηση της επιθυμίας )
2)  Μπορείτε να προκαλέσετε μείωση της συχνότητας και ποσότητας της υπερκατανάλωσης.
3)  Εκπαιδεύευτε τον ψυχισμό σας να γίνετε όλο και περισότερο ανθεκτικός στους πειρασμούς.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Τελειώνοντας θα πρέπει να γνωρίζετε πως τα επεισόδια «τσιμπολογήματος» δεν είναι κάτι αθώο και πέραν της μεγάλης θερμιδικής φόρτισης που επιφέρουν, μπορεί να υποκρύπτουν κάποια διατροφική διαταραχή.
Η πιθανότητα για κάτι τέτοιο αυξάνει όσο συχνότερα τα επεισόδια , όσο αυξάνει η ένταση και η διάρκεια τους και όσο πιο αργά τη νύχτα λαμβάνουν τόπο.

Ο κατάλληλος διατροφικός σύμβουλος μπορεί να αναλύσει και να δώσει συμβουλές και λύσεις για την κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

Από: ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ ΠΑΠΑΓΓΕΛΗ
Σύμβουλο διατροφής μέλος της Ελληνικής Ιατρικής εταιρίας παχυσαρκίας
Τηλ. 6944961764

About Kinesis Gym

You May Also Like