ΤΡΕΞΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΟΝΑΣ

Νιώθεις τσιμπήματα στο γόνατο κατά την διάρκεια του τρεξίματος; ; Ή ακόμα χειρότερα τα τσιμπήματα  ξεκινάνε με τους πρώτους διασκελισμούς.  Mην  παρατήσεις το πρόγραμμα σου στην μέση. Δεν είναι το τρέξιμο αυτό που βλάπτει τα γόνατά σου.

Σύμφωνα με τον αθλητίατρο  και συγγραφέα του βιβλίου «Running Strong», Τζόρνταν Μετζλ MD, «υπάρχει μια παρανόηση πάνω σ’ αυτό το θέμα, αλλά στην πραγματικότητα, το τρέξιμο μόνο καλό μπορεί να κάνει στα γόνατά σου. Και αν πονούν, απλά πρέπει να ρυθμίσεις τον τρόπο που τρέχεις». Μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Medicine & Science in Sports & Exercise διαπιστώνει το εξής σημαντικό: αν γέρνεις το σώμα σου ελαφρώς  προς τα εμπρός, θα μειωθεί το φορτίο που πέφτει πάνω στα γόνατα και θα απορροφούνται οι κραδασμοί από την άρθρωση του ισχίου.

Οι υπεύθυνοι της μελέτης υποστηρίζουν ότι αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να γύρεις το σώμα σου από τους αστραγάλους και όχι από τα ισχία (έτσι όπως κάνουν και οι σκιέρ στις καταβάσεις). Για να πάρεις την κατάλληλη θέση χωρίς να πέσεις μπροστά, μείωσε το μήκος τους διασκελισμού κάνοντας περισσότερα και μικρότερα βήματα. «Έτσι, και η ισορροπία σου θα είναι φυσιολογική και τα γόνατα δεν θα πονούν και, επιπλέον, το τρέξιμό σου θα γίνει πιο αποτελεσματικό», λέει ο Μετζλ. «Την επόμενη φορά που θα πας για τρέξιμο, παρακολούθησε με το ρολόι πόσες φορές το θα πατήσει το αριστερό πόδι σου στο έδαφος μέσα σε ένα λεπτό. Ο στόχος σου είναι τα 160 πατήματα. Αν δεις πως είσαι πολύ κάτω από αυτό το όριο (π.χ.  60 ή 80), σημαίνει ότι ο διασκελισμός σου είναι πολύ μεγάλος και εκεί οφείλεται ο πόνος ή το τσίμπημα στο γόνατο» καταλήγει ο Μετζλ.
runnig

Ένα ακόμα κόλπο για να μην νιώθεις τσιμπήματα στα γόνατα κατά την διάρκεια του τρεξίματος είναι να ρυθμίσεις τον διάδρομο σε κλίση 10%. Με αυτόν τον τρόπο το σώμα σου θα βρίσκεται στην κατάλληλη θέση προστατεύοντας τα γόνατα. Αντιθέτως, τρέχοντας σε κατηφόρες, το ρίσκο ενός «τσιμπήματος» είναι αναμενόμενο.

Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις τον διάδρομο του γυμναστηρίου ο οποίος είναι πιο απορροφητικός στους κραδασμούς και μπορεί να σου λύσει το πρόβλημα.

Τέλος, μπορείς να κατεβάσεις την εφαρμογή-μετρονόμο Run Tempo με την οποία θα διαπιστώσεις πόσο επιζήμια έτρεχες μέχρι σήμερα και πώς θα μπορέσεις να τρέχεις μεγαλύτερες αποστάσεις χωρίς πόνους  στο εξής.

Οι γυμναστές του Kinesis-Gym είναι στη διάθεσή σου για να σε βοηθήσουν και να σου λύσουν οποιαδήποτε απορία.

About Kinesis Gym

You May Also Like