Η νηστεία και διατροφή το Πάσχα και πως μπορεί να γίνει αποδοτική

Η νηστεία

menu_sarakostis600_153020_F34644

Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν πως με τη νηστεία «αποτοξινώνονται» και έτσι την εισάγουν στο διατροφικό τους προγραμματισμό έως και για 40 ημέρες.
Η νηστεία για να είναι αποδοτική διατροφικά, καθώς και επιτυχημένη από θρησκευτικής άποψης πρέπει να είναι λιτή και προς την ποσότητα !!! Αυτό σημαίνει πως πρέπει να ελεγχθεί η θερμιδική πρόσληψη που συνήθως είναι αυξημένη και προκαλεί αύξηση του σωματικού βάρους.

Οι νηστίσιμες τροφές που είναι ιδιαίτερα θερμιδοφόρες και πρέπει να καταναλωθούν με μέτρο είναι : Ξηροί καρποί, ταραμάς, ταχίνι , τηγανιτά και πίτες εμπορίου.
Κατά τι διάρκεια της νηστείας καταναλώνονται σε πολύ μειωμένη ποσότητα λευκώματα (πρωτεΐνη). Αυτό συνήθως οδηγεί σε αυξημένο μυϊκό καταβολισμό και εφόσον η νηστεία είναι αυξημένης διάρκειας μπορεί να προκαλέσει μείωση της μυϊκής μάζας. Το μυϊκό μας σύστημα όμως παράγει το 90% της ενέργειας του σώματος. Έτσι προκαλείται πτώση του ενεργειακού μεταβολισμού η οποία φυσικά δυσχεραίνει την μετέπειτα ανάκαμψη του σωματικού βάρους καθώς και την καλύτερη διατήρηση του στο μέλλον. Για τον λόγο αυτό καλό είναι να αυξηθεί η κατανάλωση τροφών πλουσίων σε φυτικής μορφής λευκώματος όπως τα όσπρια και τα φυτικά γαλακτοκομικά , καθώς και θαλασσινών.
Λόγω της μειωμένης κατανάλωσης λευκωμάτων υπάρχει επίσης μειωμένη αίσθηση κορεσμού. Καλό είναι να γίνονται συχνά και μικρά γεύματα με άφθονη σαλάτα έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερος έλεγχος της πείνας.

pasxa-kinesis

 

Το Πάσχα

Η κυριότερη συμβουλή είναι τα πάντα με μέτρο.

Ο περισσότερος κόσμος ξεκινάει το πρωί πίνοντας τσιπουράκι και τρώγοντας μεζεδάκια καθώς ανάβει φωτιά για τα κάρβουνα της σούβλας. Αν δεν υπάρξει μέτρο τότε είναι σαν να πηγαίνει κάποιος και να τρώει στο ουζερί.
Στη συνέχεια και καθώς περιμένει το αρνί ή το κατσίκι να ψηθεί, ρίχνει στη σχάρα και μερικά κρέατα, που συνήθως είναι υψηλής λιποπεριεκτικότητας  π.χ  παντσέτα και χωριάτικο λουκάνικο, και τα συνοδεύει με κρασί και αλοιφές.
Τέλος και αφού « έχετε σκάσει από το φαΐ » είναι έτοιμο και το αρνί και τότε όλοι λένε τζάμπα μην πάει.  Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν σε 10 ώρες κάποιος μπορεί να καταναλώσει 3 πλήρη γεύματα σαν να ήταν σε ουζερί-κρεατοταβέρνα-ταβέρνα με σούβλες. Οπότε λίγο απ’όλα είναι η λύση.

arni-nhsteia-kinesis-gym

 

Καλό Πάσχα σε όλους

Από: ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ ΠΑΠΑΓΓΕΛΗ

Σύμβουλο διατροφής μέλος της Ελληνικής Ιατρικής εταιρίας παχυσαρκίας

Τηλ. 6944961764

[button href=»https://www.facebook.com/papagelisthemistoklisdiatrofi?fref=ts» style=»flat» size=»large» color=»#069372″ hovercolor=»#069372″ textcolor=»#f9f9f9″ icon=»facebook»]FACEBOOK PAGE[/button]

About Kinesis Gym

You May Also Like