ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΜΥΝΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΙΩΣΕΩΝ

Σας παραθέτω κάποια διατροφικά συστατικά τα οποία θωρακίζουν τον οργανισμό κατά των λοιμώξεων

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Αντιοξειδωτικά (βιταμίνες A, C, E , σελήνιο) :

Δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες που εισέρχονται στον οργανισμό ή παράγονται σε αυτόν, κάνοντας τα κύτταρα πιο ευάλωτα σε λοιμώξεις και ιώσεις.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και ω-3 λιπαρά οξέα :

Βρίσκονται κυρίως στα φυτικά έλαια, τα λιπαρά ψάρια και τους ξηρούς καρπούς συντελούν στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Βιταµίνη Α :

Βρίσκεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα, το βούτυρο, το αυγό, το συκώτι, τα καρότα, τις γλυκοπατάτες, τα βερίκοκα.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Βιταμίνη C

Καλές πηγές είναι τα εσπεριδοειδή, τα ακτινίδια, οι φράουλες, οι πιπεριές, το σπανάκι, το μπρόκολο, οι ντομάτες.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Βιταμίνη Ε

Πλούσια σε αυτήν είναι το ελαιόλαδο, τα θαλασσινά, η βρώμη, τα αμύγδαλα, τα φουντούκια.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Βιταμίνες Β12, Β6, φυλλικό οξύ

Βρίσκονται στο γάλα, το κρέας, το συκώτι, τους ξηρούς καρπούς, τα δημητριακά, τα κίτρινα φρούτα.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Μαγνήσιο

Υπάρχει στα δημητριακά ολικής άλεσης, το σουσάμι, τους ξηρούς καρπούς, τα όσπρια, τα γαλακτοκομικά, τον τόνο.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Σελήνιο

Υπάρχει στα κρέατα, τα θαλασσινά, τους ξηρούς καρπούς, τα δημητριακά ολικής άλεσης.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Σίδηρος

Πλούσιες πηγές είναι το συκώτι, το κόκκινο κρέας, τα αυγά, τα θαλασσινά, τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι ξηροί καρποί.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Ψευδάργυρος

Υπάρχει στα θαλασσινά, τα ψάρια, τα αυγά, το κρέας.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Κρεμμύδι

Περιέχει κερκετίνη, μια ουσία με αντιφλεγμονώδη, αντιμικροβιακή και αντισηπτική δράση.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Σκόρδο

Χάρη στην αλισίνη, έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες και διεγείρει την παραγωγή λευκοκυττάρων.

Η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων πλούσιων σε «καλά» μικρόβια (προβιοτικά), όπως το γιαούρτι και το κεφίρ, συμβάλλει στη διατήρηση της ισορροπίας της μικροβιακής χλωρίδας του εντέρου, ενισχύοντας μία από τις βασικές γραμμές άμυνας του οργανισμού.

Οι ζωικές πρωτεΐνες (π.χ. ψάρια, κοτόπουλο, κόκκινο κρέας) αποτελούν την πρώτη ύλη ώστε ο οργανισμός να συνθέσει τα αντισώματα.

[ale_divider style=»bold» text=»notext»] Divider Text [/ale_divider]

Βιταμίνη C και πρόληψη κατά των ιώσεων !!!!

Μελέτες δείχνουν μια συσχέτιση μεταξύ της βιταμίνη C και του μειωμένου κινδύνου εμφάνισης λοιμώξεων του αναπνευστικού, που οφείλεται στο ότι η βιταμίνη αυτή συμβάλλει σε πολλές μεταβολικές διεργασίες που σχετίζονται με την ενεργοποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η επαρκής πρόσληψή της φαίνεται να επηρεάζει την παραγωγή ουσιών όπως οι κυτοκίνες, που εξουδετερώνουν τους παθογόνους μικροοργανισμούς, και επομένως μπορεί να δράσει προληπτικά. Αν, ωστόσο, έχετε ήδη αρρωστήσει, μπορεί να βοηθήσει στην ταχύτερη ανάρρωση, αλλά σε αυτή την περίπτωση η πρόσληψη πρέπει να είναι μεγαλύτερη.

Ποιές κακές διατροφικές συνήθειες μειώνουν την άμυνα του οργανισμού ;;;;;;;

Χωρίς να έχει ακόμα διευκρινιστεί το γιατί, η υψηλή κατανάλωση απλών σακχάρων στη διάρκειας μιας ίωσης φαίνεται να επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Εξίσου αρνητική είναι και η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, που μπορεί να μας αποδυναμώσει και να μειώσει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών. Επίσης, δίαιτες πλούσιες σε λίπος φαίνεται να αυξάνουν τον κίνδυνο μολύνσεων. Επιβαρυντικός παράγοντας είναι, τέλος, και οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε καθημερινά. Έτσι, όσοι ακολουθούν διαιτολόγια χαμηλής θερμιδικής αξίας (<1.200 θερμίδες), έχουν αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης ιώσεων, ενώ τα παχύσαρκα άτομα εμφανίζουν μειωμένη δυνατότητα του ανοσοποιητικού συστήματος να καταπολεμά τις μολύνσεις.

 

Από: ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ ΠΑΠΑΓΓΕΛΗ
Σύμβουλο διατροφής μέλος της Ελληνικής Ιατρικής εταιρίας παχυσαρκίας
Τηλ. 6944961764

About Kinesis Gym

You May Also Like